1

Onderwerp: help!!! PROEVERIJ

damer even weer een vraag, ik heb een proeverij van een klant,
maar weet eigelijk niet goed hoe ik me daarop moet voorbereiden,
welke smaken en hoeveel mini taartjes moet ik maken enz
wie heeft hiet ervaring mee, en is in de gelegenheid mij te helpen, alvast vriendelijk bedankt

2

Re: help!!! PROEVERIJ

Ikzelf maak 4 boltaartjes (blanda)
En de smaken zou ik in overleg met de klant doen.
Het is hun proeverij! Je kunt natuurlijk wel smaakcombinaties aanbevelen.

Liefs, Zanoni

3

Meestal worden er 3 boltaartjes gemaakt van 12cm doorsnee.
Die je dan simpel bekleed in ongeveer de stijl van de bruidstaart. (heel simpel houden, amper decoratie gebruiken)
Je gebruikt voor het bekleden de fondant of marsepein die het bruidspaar heeft aangegeven/uitgekozen.
Met het bruidspaar kun je overleggen welke vullingen hun lekker lijken.  Deze vullingen gebruik je in je 3 taartjes. Dan kan het bruidspaar namelijk kiezen welke vulling echt naar hun smaak is.

Oh ja, ik heb nog nooit een proeverij gemaakt. Maar al wel onderzoek naar gedaan, aangezien er binnenkort mijn eerste aan komt.
Het andere bruidspaar die hebben gewoon vullingen uitgekozen die ze lekker leken en vertrouwd op mijn kwaliteiten.

..*Heerlijk aan het bakken*..

4

dank je wel voor jullie reacties ben erg tevreden,
het bruidspaar had niet echt een keuze, ze wilden verast woorden.
maar er zijn zoveel lekker smaken, dus wilde het simpel houden, maar wat zijn nou lekkere en simpelen smaken :o

5

Mokka (zelf gemaakt, niet moeilijk. Kijk bij recepten) met Hazelnoot Praliné (kant-en-klaar van webshop) afgesmeerd met mokka botercrème. (botercrème van mix + oploskoffie erdoorheen)

Appel/Kaneel vulling (wel lastiger te maken, maar niet moeilijk) met Citroen crème (botercreme van mix + citroen essence erdoor) afgesmeerd met kaneel Botercrème. (botercreme van mix + kaneel erdoorheen)

6

lemoncurd met citroen botercreme is lekker fris

Liefs, Zanoni

7

Dat is ook heerlijk inderdaad

8

Hier is favoriet champagne creme met frambozen en frambozenjam.

9

dank je wel vor de reacties, maar er mag geen alcohol in zitten,
die van lemoncurd is wel een optie, dank je wel zanoni, nu nog 3 tegaan

10

zat zelf te denken aan zwitseseroom met aarbeienjam
en mokkabotercreme- mokkabotercreme, dus 2lafen mokk botercreme, omdat je niks kunt combineren met mokka wat lekker is tenzij er tips komen :D

11

In champagne creme zit geen alcohol, ik gebruik Patidess hiervoor.

12

Biggeltaart; ik dcht dat er altijd alcohol in zat, dus zit er al die tijd naarst :rolleyes:
bedankt voor de tip

13

Als je zwitserse room gaat gebruiken moet je wel weten of er een koelmogelijkheid is.

Je zou ook een chocobiscuit kunnen bakken en die vullen met een sinaasappeljam met mandarijn uit blik en sinaasappelbotercreme.

Liefs, Zanoni

14

rana schreef:

Biggeltaart; ik dcht dat er altijd alcohol in zat, dus zit er al die tijd naarst :rolleyes:
bedankt voor de tip

Je kunt hem ook maken van "echte" champagne, maar als het alleen om de smaak gaat is de pattides ook een goede vervanger.

Liefs, Zanoni

15

voor een bruidstaart zijn "buiten-de-koelkast"-vullingen aan te raden, anders kan de bruidstaart niet eens uitgestald worden voor het aansnijden.

Groetjes, Dorothea.

16

waar kan ik buiten de koelkast vullingen vinden doratartjes

17

rana schreef:

waar kan ik buiten de koelkast vullingen vinden? dorataartjes

18

http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/

Hier vind je onder andere heel veel vullingen, maar ook een link naar een topic met buiten de koelkast houdbare vullingen.

--------------------------------------------------------
Wie ben ik om aan mezelf te twijfelen. (Loesje)

19 Laatst bewerkt door Cynthi@ (01-02-2012 04:12)

Zanoni schreef:

Je zou ook een chocobiscuit kunnen bakken en die vullen met een sinaasappeljam met mandarijn uit blik en sinaasappelbotercreme.

Die klinkt lekker Zanoni!  :P Die ga ik onthouden, dank je wel!  :thumb:
Sorry, moest het ff kwijt...  :o