1

Onderwerp: Nitrille handschoenen

Hallo,

Mijn vriend heeft nitrille handschoenen meegenomen en ik wil ze niet gebruiken totdat ik zeker weet dat ze voedselveilig zijn. Er staat wel zo'n symbool op de doos met een wijnglas en een vork.
Kan iemand mij helpen?

Groetjes Puck

2

Re: Nitrille handschoenen

ff googlen zou ik zeggen!
(volgens mij zijn ze wel voedselveilig, maar helemaal zeker weten doe ik het niet)

Dat is toch een TAART waard!

3

Naar mijn idee wel.

Ik heb er geen verstand van maar als ik info op hevel.nl/index.php?id=7 lees, meen ik er uit op te maken dat het door jouw beschreven symbool/foodlogo staat voor voedselveiligheid.

Bij de vacuümzakken van Hevel staat hetzelfde symbool en daar staat bij vermeld dat ze volgens de aangescherpte EU regels, veilig zijn en direct met voedsel in aanraking mogen komen.

4

Ja ik denk het ook! Fijn ook om bijvoorbeeld mijn fondan te kleuren (dan zit ik niet meer met fel blauwe handen op een verjaardag!)

Groetjes Puck

5

Als ze maar niet gepoederd zijn. Ik vind de fijnste handschoenen van vinyl en poedervrij, werkt het makkelijkst (die 'plakken'  niet aan je handen). Voor mij althans... ;)

6

Dit kom ik tegen over die handschoenen:

Nitril handschoen voor eenmalig gebruik. Geschikt voor de chemische, medische en voedings industrie.
Een zeer sterk en betrouwbaar alternatief voor Latex of Vinyl, door zijn hoge punctie en scheurweerstand.
Tevens ook goed bestand tegen chemicalien.
Nitril reduceert door zijn lage chemische residuen de risico´s van contact allergieen.

~ Never waste a good crisis... ~

7

annick67 schreef:

Als ze maar niet gepoederd zijn. Ik vind de fijnste handschoenen van vinyl en poedervrij, werkt het makkelijkst (die 'plakken'  niet aan je handen). Voor mij althans... ;)

Mogen ze niet gepoederd zijn of vind jij dat niet fijn?
Van de buitenkant zijn ze namelijk niet gepoederd (maar dat is volgens mij nooit :P )

Groetjes Puck

8

Dat poedervrij is voor de binnenkant. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weet of het mág, maar dat ik wél weet dat het niet goed werkt. Je werkt immers met voedsel en dat poeder kan/mag/wil je er niet op hebben, moet je zo opletten dat dat dus niet gebeurt......

9

Nitrille word ook door tandartsen gebruikt, en als je het in je mond mag hebben lijkt mij dat je het ook bij eten mag gebruiken.

Gepoederd zou ik niemand aanraden, dit verhoogt namelijk de kans op een latex allergie bij je zelf en als het poeder per ongeluk op de taart hebt en er eet iemand met een latex allergie van heb je ook een probleem.

alettasbakery.nl