1

Onderwerp: Gezocht: tips takje pip style vogeltjes

Hoi allemaal,

Ik weet niet of ik mijn vraagje/ oproep in de juiste rubriek post.
Mijn vriendin trouwt in juni en ik ga voor haar feest cupcakes maken.

Ze ziet graag pip style (vogeltje op takje met fijne bloemetjes).
Aangezien ik heel erg veel cuppies moet maken (zo'n 200), wilde ik weten of er voor het takje iets bestond (uitsteker, of iets dergelijks).
Of moet je ze allemaal met de hand maken? :s  Lijkt me niet gemakkelijk om er zo 200 hetzelfde te maken.

En als je het dan zo moet doen, is dat dan met sugar gun of rollen jullie de takjes zelf?
Heeft er iemand tips?

Groetjes en alvast bedankt! :)

2

Re: Gezocht: tips takje pip style vogeltjes

Je kan eens kijken of de groene Wilton mal (Nature uitvoering) goed/handig voor je is? Als ik je zo lees denk ik van wel namelijk!

3

wilton heeft wel een mold met takje en vogeltje, is de groene .
succes ermee in ieder geval, wel leuk zo'n opdrachtje  ;)

4

ik heb de groene wiltonmal en ik moet zeggen dat hij heel erg makkelijk in gebruik is en de takjes komen er mooi uit.
je kan ze zo lang en zo kort maken als je zelf wilt.
deze mal heb ik:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/sili … -5289.html

veel plezier met freubelen!

groetjes yvon

Hey meiden! Ondertussen ben ik bevallen van een prachtzoontje en daarom nu pas mijn reactie...
Bedankt voor de tip! Daar kan ik wel iets mee :Y

6

Prittiewittie schreef:

Hey meiden! Ondertussen ben ik bevallen van een prachtzoontje en daarom nu pas mijn reactie...

Proficiat!!!
Alles goed gegaan???
Hoe heet hij?
Ben niet nieuwsgierig hoor. :nooo  :nooo  :D

groetjes yvon

7

Deze maakte ik met de hand. Maar zou je perfect met de sugargun kunnen maken en dan wat uitdunnen aan het uiteinde. Maar voor 200 cuppies??

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DU7F33YF.jpg

Trouwens van harte proficiat met je zoontje! Geniet er maar van!!

"yvonne 72" schreef:
Prittiewittie schreef:

Proficiat!!!
Alles goed gegaan???
Hoe heet hij?
Ben niet nieuwsgierig hoor. :nooo  :nooo  :D

Hihi :)  Alles is goed verlopen. En hij heet Axl. Ondertussen al 4 weken se! Het gaat snel!

nele schreef:

Deze maakte ik met de hand. Maar zou je perfect met de sugargun kunnen maken en dan wat uitdunnen aan het uiteinde. Maar voor 200 cuppies??

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DU7F33YF.jpg

Trouwens van harte proficiat met je zoontje! Geniet er maar van!!

Bedankt!
Mooie taart trouwens. Idd wel veel werk voor 200 cups he! Die mold lijkt me wel handig, maar niet voor zo'n grote hoeveelheden. Heb nog nooit siliconen molds gebruikt maar las dat je ze best in even in vriezer legt voor je de fondant eruit haalt. Dat is niet echt handig als je zoveel cups moet maken. :s  Misschien alternatief zoeken dat er wat op lijkt.

10

Dank je!

Het takje valt eigelijk nog mee hoor en voor het vogeltje en de bloemetjes heb je een uitsteker. De blaadjes maak ik vrij snel door en druppeltje tussen mijn vingers te rollen en plat te duwen. En dan is het bandwerk. Heel veel vogeltjes, bloemetjes, blaadjes in een keer maken en dan puzzelen.

En niet alle molds moeten in de diepvries hoor. Sommige vooral diegenen die heel diep zijn, zoals de baby hebben dat nodig, maar vrij platte molds gaat het eigenlijk zonder hoor. Maar de bewuste heb ik nog niet gebruikt.

11

Ik moet zeggen dat ik de groene wilton mal niet in de diepvries leg.
Ik vul hem gewoon met fondant en dan pak ik hem aan de zijkant vast en dan buig ik de andere zijkant een beetje om met mn andere hand.
Dan wipt de fondant er zo uit.
Gaat heel erg makkelijk.
En als ik het kan,kan iedereen het... :lol:

groetjes yvon

12

De wilton mold is erg laag en een goed idee.
Ik heb een pip style taart gemaakt met behulp van een sugargun. Dat werkt ook super.
Je maakt een paar lange slierten en die vorm je tot takjes, dan kun je de dikte ook zelf bepalen. (er zitten ook 3 discs In met meerdere gaatjes) of als je die te dun/duur vindt een knoflookpers.
Succes met het maken van de cakjes.

Proficiat met je zoontje.