1

Onderwerp: Hartvorm taart hoeveel beslag voor laag bisquit

Hallo, ik heb voor valentijn de hartvorm van 25cm x 5cm gekocht.
Ik heb deze grote hart gekocht om genoeg ruimte te hebben om een lieve boodschap op te schrijven *D
Maar om dat deze taart maar voor 2 is, wil ik graag een laag bisquit maken, die ik maar 1x door hoef te snijden.
Ik gebruik altijd de mix van funcakes. Weet iemand hoe ik dit voor een hartvorm kan berekenen en dan rekening kan houden dat ie nu niet zo omhoog komt (een beetje een omgekeerde wereld dus :) )
Alvast mijn dank,

Petra

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

2

Re: Hartvorm taart hoeveel beslag voor laag bisquit

Je vult de vorm met water tot de hoogte die je wilt hebben, dan het water in een maatbeker. Per halve liter water gebruik je 65 gr mix en 1 ei en 6,5 gr water.Je kunt de hoeveelheid water in de maatbeker eventueel naar boven of beneden afronden naar een veelvoud van 500cc.
Succes

3

2/3 van de hoeveelheid gebruiken?

Groetjes Natascha

4

Clairette, bedoel je de hoogte van het beslag of zo hoog als ik mijn bisquit wil hebben? Jouw formule lijkt me heel handig voor zulke rare vormen!

Iedere dag is een cadeautje, geniet ervan telkens weer, ook al is de inhoud niet altijd wat je wenst.

5

Ik bedoel zo hoog als je je biscuit wilt hebben

6

Super, dank je. Dat wordt een leuke valentijnsverrassing. Wij zijn dit jaar 10 jaar getrouwd. Die taart zal nu wel lukken. Ben benieuwd, mijn eerste hartvorm.  :Y

7

Hart = bloem = rond...........voor de verhoudingen  ;)