1

Onderwerp: knapperige bovenkant taart

Als ik mijn kapsel bak, is de bovenkant knapperig. Ik ben een beginner en vroeg mij af:
- hoort dit?
- Zo ja,  moet ik dat er afsnijden (dit heb ik tot nu toe gedaan). Of wordt dit vanzelf zacht als de taart wordt omgedraaid?

Alvast bedankt.

Geluk vermenigvuldigt zich, wanneer je haar deelt.

2

Re: knapperige bovenkant taart

hoe knapperig bedoel je? lekker knapperig of steenhard?
als het "gewoon" knapperig is dan moet het goed komen bij de taart om te draaien. ook kan je misschien proberen om op iets lagere temp te bakken.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

3

De bovenkant (taart nog in het bakblik) is lekker knapperig. Maar omdat ik dat niet vond passen bij een zachte biscuitvulling, dacht ik dat ik dat er af moest halen of dat ik het gewoon niet goed had gedaan. Ik heb mijn heteluchtoven 35 minuten op 160 graden gehad.

4

160 graden is normaal niet te warm. Maar je weet nooit of je oven in het echt niet warmer is.

ALs jij het lekkerder vindt, moet je het eraf halen. ;)

Ik zou de moeite niet doen, vind het juist goed zo (die knapperige kant wordt dan toch de onderkant)

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

5

of je bakblik voortaan iets lager in de oven zetten. doe ik ook tegenwoordig, op de onderste stand ipv in het midden.
en je draait hem natuurlijk om. de bodem wordt de bovenkant.
dus dan zit de knapperige kant onderop. of het moet heel bobbelig zijn dan snij je het eraf.

6

Dank jullie wel. Ik heb de bovenkant er niet af gesneden, maar nadat ik de taart even in een platis zak had gedaan (na afkoelen), was de korst helemaal zacht.