1

Onderwerp: Sierrand vierkantjes

Hallo allemaal,

Weet iemand toevallig hoe ik het beste een sierrand met gekleurde vierkantjes kan maken. Het is de bedoeling om heel de zijkant te bekleden, zodat het er uit ziet als een soort vlechtwerk. Ik weet niet of ik de vierkantjes het beste direct op de botercreme kan plakken of er een fondantlaag onder moet doen.

Ik heb het hele forum en internet afgestruind, maar helaas niks kunnen vinden. ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast super bedankt!!

Groetjes,
Marieke

2

Re: Sierrand vierkantjes

Je wilt de hele zijkant, dus een rand van een cm of 2?
Wanneer ik de hele zijkant doe rol ik een reep (iets breder dan hoogte van de taart) marsepein dun uit en plak daar de vierkantjes op. Het is wel een werk maar het resultaat is mooier dan wanneer je ze zo op de bc plakt, vind ik  ;)

3

Hoi Esther,

Hartstikke bedankt voor jouw reactie!
Dan ga ik zo proberen!

O schiet me wel meteen een nieuwe vraag te binnen.
Maak jij eerst de hele rand inclusief vierkantjes en plak jij deze dan op de taart. Of begin je meteen met het werken op de taart. Als je begrijpt wat ik bedoel  :)

Groetjes,
Marieke

4

Ik plak deze pas op de taart als de vierkantjes erop zitten  :Y

5

Super bedankt!!

6

Ik bekleed eerst de taart helemaal en ga dan vierkantje voor vierkantje plakken.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

7

:D kortom, 't kan allebei :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

8

Ja, is inderdaad wel makkelijker  :Y maar ik begrijp uit het bericht dat het alleen om de zijkant ging  ;) .

9

Ik heb de eerste mogelijkheid aangehouden en eerst een reep fondant ter grote van de zijkant van de taart uitgesneden.
Vervolgens de vierkantjes erop geplakt.
Deze laten drogen en vervolgens in 2 lossen delen op de zijkant van de taart bevestigt.
En het resultaat was super!!!
Het zag er echt heel strak en professioneel uit.

Groetjes,
Marieke

10

Boelie schreef:

Ik heb de eerste mogelijkheid aangehouden en eerst een reep fondant ter grote van de zijkant van de taart uitgesneden.
Vervolgens de vierkantjes erop geplakt.
Deze laten drogen en vervolgens in 2 lossen delen op de zijkant van de taart bevestigt.
En het resultaat was super!!!
Het zag er echt heel strak en professioneel uit.

Groetjes,
Marieke

En waar blijven de foto's ??  ;)  :D

groetjes yvon

11

ik ben even benieuwd naar aanleiding van bovenstaande; als je de taart eerst bekleed en daarna een extra rand fondant maakt met vierkantjes erop, dan heb je drie lagen fondant of marsepein, wordt dat niet erg veel van het goede? (qua eetbaarheid)

12

Sommige delen van een taart zijn inderdaad dik. Denk aan de rand, bloemen en andere decoraties die je op de beklede taart plakt. Ik werk heel vaak met een rondje op de taart, waar een boetseersel op komt. Denk ook aan puzzelplaatjes op een taart. Omdat ik vaak met reliëf-puzzelplaatjes werk wordt dit dus ook dik. De decoraties rol ik alleen niet zo dik uit als de bekleding.