1

Onderwerp: Bakken in gewone (kook)pannen

Ik las laatst op het forum dat je ook kunt bakken in een gewone pan.
Doet iemand dit en zo ja wat zijn de ervaringen? Wordt het wel hoog?
Ik wil voor de verjaardag van mijn zoontjes een stapeltaart maken maar heb geen bakblikken hiervoor. Heb wel pannen die tot 200 graden in de oven kunnen. Kan ik het daar mee doen of worden ze daar lelijk van?

2

Re: Bakken in gewone (kook)pannen

Als ze in de oven kunnen, dan kan je er in bakken. Goed invetten en dan moet het zeker lukken!

If life gives you lemons, make lemoncurd.

3

desnoods verhogen met bakpapier. alles wat in de oven kan, is bruikbaar om te bakken. ;)  Je moet zelf even ondervinden of je potten enzo geschikt zijn om niet alleen in te bakken maar ook ofdat je de cake en zo er gemakkelijk uit krijgt.

Tegen de stroom ingaan is de enige manier om bij de bron te komen

4

weet dat daar een topic over is geweest :Y
ligt mn aan de handvaten volgens mij, of die er tegen kunnen ;)

je kunt ook bakken in campingpannen, zijn mooi hoog en de biscuits worden daar superhoog in :Y  :thumb:

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

5

Ik heb het weleens gedaan, ik heb kookpannen van BK die ook in de oven kunnen. Het is even uitrekenen hoeveel mix je nodig bent maar dan krijg je ook hele mooie hoge taarten!

Groetjes Eline

6

Bedankt voor de reacties. Ik heb het gewoon geprobeerd. Ik weet dat mijn pannen in de oven kunnen tot 200 graden dus dat was niet zo'n probleem. Ik was alleen bang dat de pan ging verkleuren en of hij wel goed omhoog kwam door de dikkere bodem.
Het resultaat was heel goed. Ik heb ipv bloem zelfrijzend bakmeel genomen. Doe ik nooit en was ervan overtuigd dat het bloem was.
Voor een pan van een 16 cm doorsnee, heb ik 3 eieren gebruikt. Dit bijna drie kwartier in de oven gehad op 150 graden. Het biscuit was zo'n 7-8 cm hoog en heel mooi egaal. Wel vonden we hem wat taaier maar dit kwam denk ik door het zelfr. bakmeel. Het was wel luchtig en kwam makkelijk uit de pan.(bakspray gebruikt) De pan is weer mooi schoon.
Kan ik mooi mijn pannen gebruiken voor een stapeltaart.
Dat van de campingpannetjes wist ik. Alleen wij kamperen nooit dus heb ik ze niet. Wel een idee om mee te nemen.
Glazen schalen en stenen ovenschalen lukt bij mij niet om in te bakken. Het biscuit komt dan bij mij niet hoog genoeg.
Nog een vraagje. Als je er een deksel op doet, wat gebeurt er dan? Is de baktijd dan korter?