1

Onderwerp: Blanda waar te koop?

Ik wil een andere maat blanda schaal kopen (bijv. iets van 16 cm) dan die ik nu heb van de Ikea. Ik ben dus op zoek naar een winkel waar ze ze vast in het assortiment hebben, weet iemand waar ik die kan kopen?

2

Re: Blanda waar te koop?

Is Blanda niet een Ikea product dat je alleen daar kan kopen? Of bedoel je iets soortgelijks?

rvs schaal vermoed ik...  kijk eens bij xenos wie weet :)

When we lose the right to be different, We lose the privilege to be free- Nelson Mandela
https://www.facebook.com/PennysHobby

4

Biejangkaa schreef:

Is Blanda niet een Ikea product dat je alleen daar kan kopen? Of bedoel je iets soortgelijks?

Ja, zeg maar een soort boltaartjes idee. Ik geloof dat ik hier wel eens heb gelezen dat hij ook bij de Action te koop zou zijn maar ik weet niet of hij dan vast in het assortiment zit en de Action zit bij mij niet om de hoek, vandaar dat ik het maar vraag.

5 Laatst bewerkt door djehr (29-01-2012 19:05)

Heb ook een 'blanda' van de xenos maar vindt het een onding  :/ Biscuit blijft er altijd in plakken (= trouwens ook 20 cm). De blanda's van Ikea heb je in verschillende maten.
Ik heb de 20 en de 12 cm.
Verder heb je ook 5 cm. Of ze ook 16 cm hebben weet ik eigenlijk niet.

Voor andere maten zou je ook bij Sligro of Makro kunnen kijken.

6

Ik zou het zo 1 2 3 niet weten. Misschien bij de wat betere kookwinkels? Cook en co kan ik me zo voorstellen.
De Blanda van Ikea is er in 5, 12, 20 en 28 cm heb ik me laten vertellen door het personeel. Ik wilde ook iets tussen 12 en 20 maar dat konden ze niet voor me regelen ;)

7

Denk dat Ikea het wel lachen vindt dat de halve taartwereld een RVS bol schaaltje nu "een blanda" noemt :D

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

8

Ik weet niet of je weleens in Amsterdam komt? Laatst ben ik eens bij Duikelman geweest, daar hebben ze werkelijk ALLES rondom koken/bakken. Op de site kan ik het zo snel niet vinden maar ik neem toch aan dat ze rvsschalen in alle soorten en maten hebben.

9

Hallo theodora,

de ball pan van wilton heb je ook 2 halve bal van ongeveer 15cm. en die bak ook mooi rond. hij is te koop de in webshop. ik weet niet hoe ik de link hier moet zetten, maar je kan het voinden onder bakvormen en 3d bakvormen dan staat hij op de 2e pagina.

hoop dat je er wat aan heeft.

groietjes Ruthsila

10

Ruthsila schreef:

Hallo theodora,

de ball pan van wilton heb je ook 2 halve bal van ongeveer 15cm. en die bak ook mooi rond. hij is te koop de in webshop. ik weet niet hoe ik de link hier moet zetten, maar je kan het voinden onder bakvormen en 3d bakvormen dan staat hij op de 2e pagina.

hoop dat je er wat aan heeft.

groietjes Ruthsila

Ja die ken ik, misschien is dat wel een goeie! bedankt

11

Marianne schreef:

Denk dat Ikea het wel lachen vindt dat de halve taartwereld een RVS bol schaaltje nu "een blanda" noemt :D

Ik denk het ook...

12

Biejangkaa schreef:

Ik weet niet of je weleens in Amsterdam komt? Laatst ben ik eens bij Duikelman geweest, daar hebben ze werkelijk ALLES rondom koken/bakken. Op de site kan ik het zo snel niet vinden maar ik neem toch aan dat ze rvsschalen in alle soorten en maten hebben.

Dank je!

13 Laatst bewerkt door Cynthi@ (30-01-2012 03:31)

Hoi Theodora,

Snap helemaal wat je bedoeld! Ik zat met precies hetzelfde probleem! Ik wilde ook graag een tussenmaatje. Heb dus ook de sports ball set  van de hebshop besteld.

http://www.deleukstetaartenshop.nl/bakv … p-183.html

Die is ideaal en ik vind 'm veel fijner dan de Blanda's van IKEA.

Succes!  :thumb:

14

Marianne schreef:

Hahaha dat denk ik ook wel ja!

15

Xenos heeft ook RVS schalen

16

Gezien het hier om de vraag naar nieuw gaat, mag deze [MOVE] -> taartdecoratie algemeen

17

Hey,

Weet niet of dat bij jullie bestaat maar vermoed het wel .Bij onze groothandel voor bakkersproducten hebben ze halvebolvormige ijsschalen in RVS. En in alle maten van 6 cm tot 20 ofzo. Ik vermoed dat die het ook prima zouden doen als bakvorm. Ikzelf heb alleen nog maar in de Blanda gebakken.