1

Onderwerp: Egel

Graag wil ik volgende maand een 3d egel maken. Van Movin heb ik al een supertip gehad voor het model, maar vraag me nu af of iemand nog tips heeft hoe ik de stekeltjes het beste kan maken zonder dat het op een stekelvarken gaat lijken!

Meedenken gewenst! Alle tips zijn van harte welkom, bij voorbaar dank.

2

Re: Egel

met een nagelschaartje op de 'kerstboommethode'  ;)

jammer dat ik alleen maar baggerslechte foto's heb van deze taart, maar op deze kerstboom kun je het een beetje zien.
http://banaan.zeelandnet.nl/gallery/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=87006&g2_serialNumber=2.jpg

Al vind jij de foto qua kwaliteit slecht, snap wat je ermee bedoelt. Dank je wel, voor een hele egel krijg je dan wel vast eelt op je vingers! Stomme vraag misschien maar moet het schaartje een rechte of een gebogen punt hebben?

4

ik heb er eentje met een gebogen punt gekocht en die werkt echt heel fijn. maar het is inderdaad echt monnikenwerk en je krijgt niet zozeer eelt op je vingers maar wel van die kuilen in de duim waar het ijzer van het nagelschaartje na 1000 x knippen echt zwaar geirriteerd raakt  :lol: . mijn kerstboom op deze foto ziet er aan de achterkant ook niet zo mooi uit want ik was het zat  :lol:

Oeps, ja duim en middelvinger intapen..... monnikenwerk maar vast de moeite waard!

6

Knippen of met icing spuiten.

www.lindelicious.nl       Elke taart uniek!

Oh dat klinkt ook goed.... ben nog geen held met icing, zou het wel handig vinden om te weten met welke icing dat het beste kan doen.... die hard wordt?

8

Royal icing. Ik gebruik de mix van Funcakes. Alleen water toevoegen en spuiten maar.

Oké, ga binnenkort een proef exemplaar maken, klein egeltje dan....

10

http://www.mijnalbum.nl/Foto-T8AMGF6F.jpg

Weet niet of dit een optie is? Steketjes zijn telkens 3 blaadjes van de margrietuitsteker. Van onder naar boven, laag per laag en het kruintje doe je dan cirkelgewijs.

Groetjes!

Take a walk on the cake side of life

Ik ben verliefd. Oh wat is-ie leuk! Heb je misschien ook nog een foto van de achterkant? Was dit een boetsersel boven op een taart? 8k wil er een gewone taart van maken, maar met cake zie ik dar wel zitten..... dank dank!

12

Wauw, wat een schatje... Mag ik hem inspikken voor een valentijns taart??

Lilar schreef:

Wauw, wat een schatje... Mag ik hem inspikken voor een valentijns taart??

Jij ook al verliefd?

14

Nou nou, dank je wel! En inspik 'm maar hoor  ;)

Deze was inderdaad een topper (workshopvoorbeeld Valentijn vorig jaar).

Gut helemaal niet aan gedacht om een foto van de achterzijde te nemen, maar hij staat nog in de kast, dus kan ik misschien nog wel eens doen  :Y

Take a walk on the cake side of life

En dit is hem geworden.... zou een proefexemplaar worden, maar vind hem zo leuk... staat nu koud te worden in de vriezer! De egel is geukkig in diepe winterslaap.

Heb de tip gebruikt van de margrietjes! Dank daarvoor en het lijfje is het idee van "schaapje schaapje heb je witte wol"....

hoop dat jullie hem leuk vinden!

http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … 2126972845