1

Onderwerp: Baby Roze/ Baby blauw kleuren lukt niet !!

De titel zegt het al, wie kan mij helpen, bijna alle kleuren lukken wel behalve de schattige baby kleurtjes  :(

De volgende kleurstoffen heb ik in huis

- Wilton starters set + Sky Blue
- Americolor, deep pink, soft pink, electrik pink, electric green, lemon yellow, turquoise, sky blue, warm brown en bright pink

Oh jha en of iemand mij het geheim kan vertellen om oud roze te maken?

Liefs Ivy

2

Re: Baby Roze/ Baby blauw kleuren lukt niet !!

Hoi Ivy,

De kleuren die je noemt zijn volgens mij sowieso vrij sterk van kleur. Soft pink en sky blue zouden wel moeten voldoen...

Gebruik je fondant of marsepein? Marsepein is natuurlijk van zichzelf al niet wit, dus de kleuren pakken daar altijd anders op dan op fondant.

Ik raad je verder aan om met hele kleine hoeveelheden kleurstoffen te beginnen en als ze toch te fel zijn wat meer marsepein of fondant toe te voegen.

Succes!

Sweet as sugar and everything nice

3

@ Kelly, bedankt, ik gebruik zeelandia marsepein, misschien probeer ik wel een pak witte marsepein en die proberen met kleuren !

Bedankt !!

4

Ik gebruik ook Zeelandia, zou niet uitgaan van witte marsepein als ik jou was.
Babyblauw krijg je als volgt: klein beetje blauw, piepklein beetje wit en een piepklein tipje paars. Door het paars (echt heel weinig) wordt je blauw nl. meer blauw-blauw i.p.v. aqua. Zelf even uitproberen door steeds beetje bij beetje toe te voegen.

Voor oudroze zou ik roze met een piepklein tipje bruin proberen.

Misschien heb je hier iets aan http://www.candylandcrafts.com/colorchart.htm

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties