1

Onderwerp: Fondant decoreren

Hallo, ik ben nieuw hier, dit is mijn eerste berichtje! Ik ben sinds een paar weken bezig met cupcakes maken en decoreren met fondant. Het lukt me erg goed. Nu is mijn vraag: als ik een koekiemonster wil maken maak ik die dan eerst in zijn geheel voor dat ik hem op de cupcake doe? Ik doe het gelijk laag voor laagje erop maar dan is het niet mooi strak.. Of moet ik eerst even het fondant wat laten drogen voor dat ik het op de cupcake ga doen?

Alvast bedankt,

Monique

Re: Fondant decoreren

Ik maak ze idd gelijk op de cupcake zelf. Heb het apart geprobeerd maar toen viel mijn koekiemonster uit elkaar :s

Maak je de koekiemonsters van fondant wat je uitsteekt/snijd in de vormen die koekiemonster worden? Of gebruik je botercreme gekleurd? Misschien dat dan je botercreme te zacht is? Om deze steviger te krijgen kan je meer roomboter toevoegen.

Heb je cupcakes met een bolletje, gewoon zo uit de oven? Of leg je hier direct uit de oven iets op zodat je cupcakes plat worden aan de bovenkant? Ik leg er altijd iets op zodat je mooie strakke cupcakes hebt en na het afkoelen vul en decoreer ik ze :)

Hoop dat je er iets aan hebt!!

3

Als  eerste bedankt voor je reactie.

Ik leg idd iets op de cupcake waardoor ze plat worden.. Maar niet alles staat een beetje bol sommige zijn al wat plat..

Ik gebruik fondant en daar snij ik een koekiemonster uit, koekiemonster was echter al voorbeeld :) gisteren geprobeerd een Mickey mouse te maken maar krijg het echt niet strak. Je ziet heel goed dat het uitgesneden is. Ik vind dat oogt dan niet netjes :9

Heb je een foto ter voorbeeldje?
Ik snij ook veel zelf met de hand, omdat ik dan echt kan zeggen dat het zelf gemaakt is, is leuker dan allemaal uitstekers en sommige vormen zijn er niet in uitstekers.

En als je daarna de randen wat bewerkt met vingertoppen of andere tools, dat de karteltjes eraf gaan. Over het algemeen lukt het hier aardig.  :)

Succes!! :)

5

Hier een foto!
http://7.media.hyves-static.net/1462923654/6/M8wy/0/img1462923654.jpeg

6

Zo dat ziet er super uit hoor! :Y

7

Dank je!