1

Onderwerp: afsmeren met slagroom????

hallo allemaal,

miss een domme vraag maar kun je ook afsmeren met slagroom?????
mijn sch.moeder word zaterdag 70 en wil een mooie taart maken voor haar(word wel me eerste keer hihihih). heb wel al eerder een cake bekleed maar was vergeten hem af te smeren hahahaha.

Re: afsmeren met slagroom????

Ik zou het afsmeren met botercreme.
1 op 1 dat betekend net zoveel poedersuiker als roomboter.

3

ja botercreme heb ik van gehoord ja maar kan het ook met slagroom??

4

met slagroom is het niet aan te raden want door het vocht in de slagroom kan de marsepein/fondant smelten en dat zou zonde zijn van al je werk.
Beter is afsmeren met botercreme 1:1 of MBC of ganache.
Als het niet glad hoeft kun je ook jam gebruiken.

5

ok ja heb net even in webshop gekeken, en ik ga denk ik voor die aardbeien fluff lijkt me lekker .en er stond bij dat je het kan gebruiken om af te smeren.nu hopen dat het vrijdag binnen is.

6

Oh, die ken ik niet, ben benieuwd naar de smaak en hoe het afsmeert!

7

als hij optijd hier is uiterlijk as vrijdag. dan maak ik de taart en dan post ik hier een foto. :D

8

Kun je dus ganache gebruiken om af te smeren...smelt dan de fondant niet? Omdat er in ganache toch slagrooom zit...

Alvast bedankt voor het antwoord, ik moet vananvond een taartje bekleden en had nog ganache over, dus wilde ik hiermee afsmeren i.p.v. bc

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

9

Afsmeren met Ganache kan wel omdat daar ook chocola doorzit waardoor de Ganache niet meer zo 'nat' is.

10

Afsmeren met fluff vind ik zelf doffe ellende. Het is dik, stijf en het plakt enorm. Ik kan me niet voorstellen dat je daar mooi strak mee af kan smeren (krijg het niet eens fatsoenlijk op de boterham van mijn dochter) Misschien lukt het wel als je het eerst verwarmd.

11

Fijn, dank je wel Sytske...dan ga ik dat straks proberen met ganache.

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

12

De fluff moet je even warm maken in de magnetron. Dan wordt het leven een stuk makkelijker....

13

Waarschijnlijk is slagroom ook te zacht om het mooi glad te krijgen. Waarom zou je dat me slagroom willen doen, is er een speciale reden?

14

Ipv afsmeren met slagroom, kun je toch ook veel vullen met slagroom. Of niet bekleden met marsepein of fondant, maar slagroom mooi opspuiten?