Onderwerp: hema springvorm 16 cm
Ik heb een hema springvorm van 16 cm...en erg laag (circa 4cm) Heeft iemand hier de verhoudingen voor, als ik de funcakes biscuitmix wil maken? Alvast bedankt!
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hema springvorm 16 cm
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Ik heb een hema springvorm van 16 cm...en erg laag (circa 4cm) Heeft iemand hier de verhoudingen voor, als ik de funcakes biscuitmix wil maken? Alvast bedankt!
Kijk eens in dit schema
http://www.deleukstetaarten.nl/tabellen
Vlgs de beschrijving gaan ze uit van 7cm hoge bakvormen, wellicht kun je jouw bakvorm verhogen met bakpapier?
Ik heb deze ook en doe een strook bakpapier langs de rand, zodat het biscuit hoger komt. Ik gebruik de mix en maak de 330 gram met water en 5 eieren en verdeel dit over dit blik en een 20 cm vorm en dan gaan ze samen de oven in.
en anders gewoon invetten en een rand van bakpapier erin "plakken".
werkt perfect.
Had al op dat schema gekeken ja, maar ja, die van mij is geen 7 cm hoog! Idee met dat bakpapier vind ik wel goed. Ga het proberen, laat het weten of het goed ging. Thanks lady's!
En als je 'm toch 4cm hoog wilt houden, dan kun je mss het volgende aanhouden:
Mix...... 7:130=4:M....M=Mix is dan 74gram
Ei........ 7:100=4:E.....E=Ei is dan 57gram
Water..7:13=4:W.....W=Water=7,5ml
Fondant/marsepein....7:350=4:F.....F=fondant/marsepein=200gram
Ik weet niet of dat klopt, maar zelf reken ik met verhoudingen dus altijd ongeveer uit, en dat klopt wel ongeveer.
succes!
En als je 'm toch 4cm hoog wilt houden, dan kun je mss het volgende aanhouden:
Fondant/marsepein....7:350=4:F.....F=fondant/marsepein=200gramIk weet niet of dat klopt, maar zelf reken ik met verhoudingen dus altijd ongeveer uit, en dat klopt wel ongeveer.
succes!
Thanks, hou hem idd liever laag, is oefen taartje, dus dat is fijn! Dank voor de berekeningen, ga dat zo proberen! Zal het je laten weten!
Gaat goed hoor, verhogen met bakpapier! Ik gebruik hem heel vaak moet ik zeggen !
ik doe er altijd 2 eieren in.. en daar dus de mix bij uitrekenen
Bianca1969 schreef:En als je 'm toch 4cm hoog wilt houden, dan kun je mss het volgende aanhouden:
Fondant/marsepein....7:350=4:F.....F=fondant/marsepein=200gramIk weet niet of dat klopt, maar zelf reken ik met verhoudingen dus altijd ongeveer uit, en dat klopt wel ongeveer.
succes!
Thanks, hou hem idd liever laag, is oefen taartje, dus dat is fijn! Dank voor de berekeningen, ga dat zo proberen! Zal het je laten weten!
Nou hij was heerlijk, zowat bijna te luchtig, maar dat vind ik heerlijk! Thanks!
Bianca1969 schreef:En als je 'm toch 4cm hoog wilt houden, dan kun je mss het volgende aanhouden:
succes!
Nou hij was heerlijk, zowat bijna te luchtig, maar dat vind ik heerlijk! Thanks!
Gaat goed hoor, verhogen met bakpapier! Ik gebruik hem heel vaak moet ik zeggen
!
ik gebruik hem ook heel vaak en ik krijg er kapsels van 8-9 cm hoog van . en dan met vulling, bc en fondant zijn ze uiteindelijk meestal wel 10 cm hoog!
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » hema springvorm 16 cm