1

Onderwerp: banketbakkersroom als toef op cupcakes

Hallo,

Ik heb een vraagje. Ik mag 50 cupcakes maken met toef voor onze familie weekend. nu zijn er een aantal mensen die niet dol zijn op een botercreme toef, maar helemaal wild van banketbakkersroom. Zou ik eventueel hier ook een toef van kunnen spuiten en blijft deze dan mooi? Heb nog niet zoveel ervaring met toeven spuiten dus alle hulp is welkom.

2

Re: banketbakkersroom als toef op cupcakes

Ik heb ze op een warme zomerse dag gebruikt, buiten de koelkast zakten ze na een uurtje in, maar in de koeling bleven ze prima.

zou dat nu ook zijn als ze op kamertemperatuur komen? als ik ze te lang in de koelkast bewaar worden de cupcakes er niet lekkerder op toch?

4

Bbr moet sowieso gekoeld bewaard en koud gegeten worden en cake in de koelkast is niet zon succes...

5

Ik heb het laatste geprobeerd ( wel met slagroom erdoor, dus dan is het zwitserse room ) maar ze werden meteen al zacht. Het was toen ook lekker koel binnen, maar ze moesten echt heel snel opgegeten worden. Maar zonder slagroom, zal het vast wel steviger zijn.

Groetjes Brenda

6

Ik zou de cupcakes wel maken en op een koele plaats bewaren. De koelkast is max 7 graden, buiten is het nu 10 graden. Dat scheelt toch behoorlijk met de 25-30 die ik had. Ik heb een schuur waar het niet warm is en je kunt ze ook goed beschermd gewoon buiten zetten volgens mij. (pas wel op voor de wind ;) en de regen) Ik heb geen idee wanneer je de cupcakes nodig hebt.

7

Je kunt een prima toef spuiten van banketbakkersroom.
Als ik jou was zou ik de cupcakes allemaal zonder toef meenemen naar jullie weekend. De cupcakes worden erg droog in de koelkast maar de beide crèmes wel in de koeling en ze dan even voor gebruik opspuiten.
Misschien kun je van te voor een keer oefenen met de toef maar het gaat vrij makkelijk en snel hoor.
Succes!

Shower the people you love with love - James Taylor and me ;-)

8 Laatst bewerkt door Tutu (05-01-2012 11:50)

Ik heb pas ook banketbakkersroom gebruikt i.p.v. botercreme en ik had het gekleurd. Als je het niet meteen koel bewaard (of opeet ;) ) wordt het een beetje rubber-achtig vind ik. Uiteindelijk komen er zelfs barstjes in :Y

Ik vond het trouwens wel een slappe toef, hij zakte een beetje in :/
Niet zo'n mooie toef als met botercreme in ieder geval :nooo

Maar in de koelkast zal het inderdaad wel een ander verhaal zijn :D

I Heart Cake

9

Na het aanmaken van de banketbakkersroom de nog zachte room direct in een spuitzak doen en daarna minimaal een uur laten opstijven in de koelkast. Daarna (of pas vlak voor het serveren) opspuiten. Dan krijg je mooie strakke toefjes zonder luchtbellen.