1

Onderwerp: bakken --> engelse term

hallo,

ik doe vaak de fondant taarten afwisselen met gewone cupcakes en bijv. appeltaarten.
Nu had ik een hele lekker taart gezien maar weet een term niet wat het betekent "heavy cream"
cream is slagroom maar dat heavy  daar kom ik niet op uit.
Welk product kan ik daar het beste voor gebruiken?

alvast bedankt

2

Re: bakken --> engelse term

voila:
http://kook.rubriek.nl/eten&drinken/room.php

Double cream
(vetgehalte 48%)
Double cream is een dikke roomsoort die vetter is dan onze slagroom. De gewone slagroom die wij kennen heeft een vetgehalte van 35%.
Soms wordt gesuggereerd dit te vervangen door mascarpone. Dit heeft echter een veel hoger vetgehalte (80%). Wellicht dat een mengsel van mascarpone en slagroom in de verhouding 1:2 in de buurt komt.

Heavy cream
(vetgehalte meer dan 36-40%)
Dit is de Amerikaanse variant van Double cream en is meestal wel te vervangen door crème fraiche of slagroom.

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

3

Heavy cream

(vetgehalte meer dan 36-40%)

Dit is de Amerikaanse variant van Double cream en is meestal wel te vervangen door crème fraiche of slagroom

What doesn't kill you, makes you stronger

4

Stereo, hahahahaha

What doesn't kill you, makes you stronger

5

:lol:

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

ik zou het niet vervangen door creme fraiche hoor... dat kan je namelijk niet opkloppen, en smaakt toch echt heel anders

I never met a calorie I didn't like....

7

Gesmolten boter of mascarpone door de slagroom mengen tot het gewenste vetpercentage.

Ik natuurlijk niet precies hetzelfde maar komt in de buurt.

Gr,
John

Oordeel niet over mensen voordat je ze goed kent, de waarheid zou je nog kunnen verbazen.

8

In Nederland is het doorgaans lastig room te kopen met een hoger vetpercentage dan de standaard slagroom met 35% vet. Bij de Makro kun je potjes Engelse Clotted Cream kopen, ook met een hoger vetpercentage. Wel belachelijk duur. Mascarpone bijmengen kan, maar dat is gestremde room, dus kaas, en dat smaakt iets anders.

Dat vetpercentage is een cultureel iets, in andere landen zijn veel meer soorten en maten te koop: http://en.wikipedia.org/wiki/Cream (en dat is nog maar een beperkt overzicht).

Je kunt ook zelf aan de slag met afromen van rauwe melk van de boerderij, maar dat heb ik ook nog nooit gedaan.  :P