1

Onderwerp: vegan cupcakes

Mijn goede voornemen dit jaar is om minder dierlijke producten te eten. Ik was al vegetarier, maar ik vind het eigenlijk heel onethisch om andere dierlijke producten te eten. Zo worden Voor melk bijvoorbeeld heel veel kalfjes (vaak stiertjes) geslacht, omdat koeien voordueren zwanger moeten zijn om melk te gevn (net als mensen eigenlijk)De kalfjes worden als overbodig bijproduct gezien en worden afgemaakt. Dit gebeurt zelfs ook op biologische boerderijen. Ik vind dit echt walchelijk. hoe dan ook ik houd nog steeds heel erg van zoetigheid. En ga dus zeker niet op dieet! Er bestaan heel veel alternativien voor cakejes en taartjes zonder boter eieren etc. Bijvoorbeeld dit recept! Zijn er meer mensen die hiermee bezig zijn? hebben jullie nog lekkere recepten? Ik ben over een tijdje jarig en ik wil mijn gasten vegan cupcakes voorschotelen.

2

Re: vegan cupcakes

Move to ~> Bakken & Vullen

Klein en fijn is om te showen, niet voor recepten.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

Madame Muffin,
ik heb een aantal mensen in mijn omgeving die veganistisch eten.
Daar maak ik cupcakes en ook taarten voor.
Er zijn een hoop recepten en sommige zijn beter dan de andere.
In het nieuwe boek van Rudolph staan een paar recepten die eenvoudig te maken zijn en de smaak is goed.
Ik heb zelf een vegan botercreme bedacht op basis van vegan custardvla en wayang.
Ik heb ook dit boekje: http://www.amazon.com/Vegan-Cupcakes-Ta … 1569242739 Ook heel veel inspiratie uit te halen. Wel gebruiken ze een hoop dingen die in NL niet standaard te vinden zijn maar een beetje creativiteit kom je er wel uit.

Mijn favo zijn rudolphs vegan carrotcupcakes (excl zijn botercreme die heb ik nog niet gemaakt)

Succes!!!

4 Laatst bewerkt door MadameMuffin (17-01-2012 13:32)

Oh grappig ik wist niet dat Rudolph nu ook veganistische recepten doet! Dat is toch dezelfde Rudolph als die van Life and Cooking?? Isa is idd geweldig!

5

Ik kocht laatst het boekje: Lisette in Luilekkerland
Het is van Lisette Kreischer, ISBN: 9789047201755

Echt een aanrader!!

En anders ook even in het allergietopic kijken in de receptenrubriek.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Een heel goed voornemen, MadameMuffin!  :thumb: