1

Onderwerp: De bitterbalcupcake van Rudolph

Ik heb nu toch ok eens de Bitterbal cupcake geprobeerd van Rudolph en ik kan je vertellen dat het een beetje vreemd is maar niet onaardig.
Het is denk ik even wennen omdat je bij een cupcake toch anders denkt.
Het smaakt een beetje naar een broodje kroket en ik denk dat ik ze op de tweeling zijn verjaardag 10 maart toch maar ga maken.
Dan hebben we weer eens een ander hapje.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EI3U6QE3-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-IEZZECOP-D.jpg

2

Re: De bitterbalcupcake van Rudolph

lijkt me idd een beetje vreemd maar wel lekker ;) we zijn toch meer gewend aan de zoete cc,s maar ga binnenkort ook eens de hartige maken.

3

Ik heb het boek ook en het ziet er zo lekker uit.
Weer eens iets heel anders!!

Schijnt de zon niet, stiekem schijnt ie toch!!

4

Zou ik het recept mogen??   Heb het boek niet :nooo  maar het lijkt me wel eens lekker om uit te proberen !!!

5

leuk, lijkt me ook gek, maar dus toch een succes. Ze zien er heel goed uit

groetjes karin

6

ziet er goed uit!

zal ik hem dan toch  ook een keer proberen?

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

7

ohhh ja ik vind ze heerlijk, ik heb ze gemaakt met bitterballen van de ah, die heb je in verschillende soorten. rundvlees, kaas en mmmmm sate!

Groetjes Marije van den Brink. Mijn taarten? die vind je hier: https://www.facebook.com/HetTaartenmeisje

8 Laatst bewerkt door dollelollypop (27-01-2012 18:51)

Oh dat wist ik niet marije dat ga ik dan ook maar proberen  :Y .

Ik vind niet dat ik hier recepten van Rudolph kan gaan plaatsen want dat zou niet eerlijk zijn tegenover Rudolph want dat gaat ten koste van de verkoop van zijn boekje sorry.

10

Kijk dan moet ik dus ook maar de gok een keertje wagen.
Wat voor'n creme gaat er ook alweer op?
Deze ziet zo "wit" klopt dat?

Misschien dat ik ze morgen al ga maken, ben benieuwd.

Liefs Knollie

Uit je dak met GEBAK!!!!

11

dollelollypop schreef:

Ik vind niet dat ik hier recepten van Rudolph kan gaan plaatsen want dat zou niet eerlijk zijn tegenover Rudolph want dat gaat ten koste van de verkoop van zijn boekje sorry.

ben ik het helemaal mee eens!

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie

12

Ik denk niet dat Rudolf er een boekje meer of minder om verkoopt maar ieder zijn mening en die respecteer ik!!.

Iig bedankt voor het delen van je CC...Zien er lekker uit en mogelijk dat ik ergens anders het recept kan krijgen want ik ben wel erg nieuwschierig naar de CC :Y

13

Ze zien er mooi uit, maar ik vond ze niet zo lekker afgekoeld.

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

De creme erbovenop is van mayonaise, mosterd en boter door elkaar gemixt en best lekker hoor.
Het smaakt het meest naar mosterd.
Ik denk dat ze warmer ook erg lekker zijn maar heb ze eigenlijk pas geproefd toen ze koud waren.

15

ik heb 't boek ook, maar durf deze niet echt te maken haha
heb het idee dat het een beetje "vreemd" zal smaken. Maar wie weet toch maar eens proberen..
Zien er in ieder geval origineel uit!

16

Het recept staat ook wel op ah punt nl.

17

Ik heb ze op oudejaarsavond ook gemaakt. Bij de mannen vlogen ze weg en de vrouwen vonden ze nogal machtig... Ik vond 'm warm ook lekkerder, koud werden ze bij ons niet meer gegeten. :nooo

Benieuwd naar mijn blog? Klik hier!

18

karla59 schreef:

Het recept staat ook wel op ah punt nl.

Tnxx :)

19

Ik had ze ook gemaakt op oudjaars avond en toen waren ze koud met als gevolg dat ze er om middernacht nog stonden. Volgende dag nog maar even warm geprobeerd en dat ging beter, bij het ontbijt (wat op nieuwjaarsdag zowat lunch is) waren ze al ver op!! Harstikke leuk om te maken net zoals alle andere hartige cc's uit het boek van Rudolph!!

cakes, enjoy making, enjoy eating!!

Maak je ze dan gewoon weer warm in de oven of magnetron Esther?

twinstwins ik had je een 2 x een privé berichtje gestuurd maar ik denk dat je die nog niet gelezen heb want die had ik vanmiddag al gestuurd.

Het recept was mij ook al opgevallen in het boek. Misschien kan je het ook maken met brooddeeg, dan is het ook minder vet.
Eens kijken wanneer ik weer brood maak of ik een beetje deeg apart bewaar om er eentje te proberen.
:)

Verder lezen op mijn blog vol how to's & recepten?
www.carolabaktzoethoudertjes.nl

Toch valt het vette wel mee hoor vind ik en het cakeje smaakt ook echt naar brood. zoals ik al zei het lijkt een beetje op een broodje kroket maar met brood zal het vast ook lukken denk ik.

24

Is het wel aan te raden om die creme erop te doen?
Ik houdt niet van mosterd namelijk.

Uit je dak met GEBAK!!!!

Nou dan zou ik het voor ik het op de cakejes doe eerst even proeven.
Maar ik denk dat je het ook gewoon alleen met mayonaise ofzo kan doen hoor of welke saus je ook zou willen.