1 Laatst bewerkt door jadimi (27-01-2012 12:22)

Onderwerp: moskowitz biscuit ( Hoop het over een uurtje te weten)

Hoi,

Ik ga vandaag 2 taarten maken. Dit keer gerbuik ik de mix van Moskowitz. Kan iemand mij de verhoudingen geven voor een taart van 20 cm en 24 cm. Ook wil ik een blanda 12 cm maken dus wil ik dat extra bij de 20cm klaarmaken. Deze kunnen gelijk in de oven nl.

Ik weet niet of dit de zelfde verhoudingen zijn als de gewone bisuit mix. Ik had een grote zak in de aanbieding en moet deze week een aantal taarten maken dus dacht dat is dan wel makkelijk en goedkoop!

Ik hoop dat iemand mij snel kan helpen. Kon het zelf nl niet vinden

Groetjes Diana

Aldoende kom ik steeds een stapje verder!

2

Re: moskowitz biscuit ( Hoop het over een uurtje te weten)

Ik denk dat je moskovisch bedoelt  ;)

Voor de mix van Custers vind je de hoeveelheden hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=72051

3

Karin09 schreef:

Ik denk dat je moskovisch bedoelt  ;)

Voor de mix van Custers vind je de hoeveelheden hier: http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … p?id=72051

Ik heb geen Custers merk welke kan ik dan het beste aan houden???

4

Staat er niets op de verpakking dan?

5

jawel maar dat is voor andere maten. Bedankt voor de link ik hou gewoon die verhoudingen aan van de bovenste tavel en dan zie ik wel of het lukt

Aldoende leert men toch???!!!

6

Andere maten kun je toch ook omrekenen?..............succes in ieder geval, hoop dat het gaat lukken!

7

De taarten zien er goed uit. Zacht en op goede hoogte.

@ Karin: Ik weet nnoit hoe ik moet omrekenen.
Op de zak die ik heb staat 100 gr mix,
80 gr ei
en 10 ml water

Er staat niet bij voor welke maat taart dit is. Ik denk standaard 24cm???
Als ik nu zelf wil omrekenen hoe doe je dat dan het beste???

I.i.g bedankt voor je hulp!!!!

8

wat een rare maten. 1 M ei is 50 gram. dus 80 gram ei is anderhalf ei. niet handig ;)

voor de rest is dit niet voor 1 taart. dit zal je een paar keer moeten vermenigvuldigen voor een hele vorm van 26 cm.
bij voorbeeld 4 x 100 gram mix = 400 gram
dus ook 4 x 80 gram ei = 320 gram ei (6 eieren zou ik doen)
en 4 x 10 ml water = 40 ml water (klein bodempje van een kopje)

ik zeg niet dat niet nu precies de goede verhoudingen zijn voor een 26 cm vorm, dit zul je zelf moeten uitzoeken!
daarom vind ik de funcakes ook zo handig.. die verhoudingen kloppen beter voor mijn gevoel en overal staan tabellen hoeveel je voor een bakvorm nodig hebt.

9

chantal1980 schreef:

wat een rare maten. 1 M ei is 50 gram. dus 80 gram ei is anderhalf ei. niet handig ;)

voor de rest is dit niet voor 1 taart. dit zal je een paar keer moeten vermenigvuldigen voor een hele vorm van 26 cm.
bij voorbeeld 4 x 100 gram mix = 400 gram
dus ook 4 x 80 gram ei = 320 gram ei (6 eieren zou ik doen)
en 4 x 10 ml water = 40 ml water (klein bodempje van een kopje)

ik zeg niet dat niet nu precies de goede verhoudingen zijn voor een 26 cm vorm, dit zul je zelf moeten uitzoeken!
daarom vind ik de funcakes ook zo handig.. die verhoudingen kloppen beter voor mijn gevoel en overal staan tabellen hoeveel je voor een bakvorm nodig hebt.

Ik zal dat toch eens ga navragen want ik vond het ook vreemd maar 100 gram?!

Kan iemand mij ook vertellen hoe je nu het makkelijkst de inhoud voor een bakblik kan omrekenen. Ik snap echt niet hoe jullie dat doen. Is daar een foefje voor??!!

10

je doet het blik nokvol water en kijkt hoeveel water dat is (mbv een litermaat ;) ); zo kun je dat bij al je blikken doen en zo kun je omrekenen van de ene maat naar de andere :Y

stel blik A is 2 liter en blik B 3 liter, dan neem je voor B dus 1,5 keer de hoeveelheid van A :)

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

11

Er zijn ook formules  ;)

Voor ronde bakblikken: hoogte x 3.14 x r x r (waarbij r de diameter gedeeld door 2 is, en de 3,14 = Π)

Voor vierkant/rechthoek: lxbxh (lengte x breedte x hoogte dus)

Maar het meten door te vullen met water werkt natuurlijk ook  :Y

12

Dank jullie wel ik ga dit eens uitproberen!!

13

En dan meteen even met watervaste stift onderop schrijven wat de maat is, voor de volgende keer  :cool:

14

Jadimi anders kom je even langs, dan bakken we gewoon sámen een biscuit voor je in mijn oventje en kunnen we samen ook naar de inhouden kijken?

Wie weet kan ik je helpen met het omrekenen.....

15

annick67 schreef:

Jadimi anders kom je even langs, dan bakken we gewoon sámen een biscuit voor je in mijn oventje en kunnen we samen ook naar de inhouden kijken?

Wie weet kan ik je helpen met het omrekenen.....

Dank je voor het aanbod.
Op zich heb ik geen moeite en hou ik de tabellen hier op het forum aan met de gewone biscuit mix. Ik kwam alleen niet uit met de maten van de moscovisch mix.

Nu is het helaas zo dat ik geopereerd word binnenkort en dus even rustig aan moet doen.

Als ik nog eens ergens op stuit waar ik problemen mee heb zou ik graag op je aanbod ingaan om eens samen iets te proberen.

Groetjes Diana

16

Prima, kijken we dan wel weer (verder).