Onderwerp: Spuitzak druk en sluitzakjes?

Ik kan het eigenlijk nergens vinden, maar mijn grootste probleem is vieze spuitzakken, vooral bij botercreme toeven erg vet zijn. Nou kan je snooep of wegwerpzakken kopen maar dat gaat meestal maar per 10 en is best wel duur. Nu heb ik op het internet iemand gezien die het met druk en sluitzakjes deed, maar dat was royal icing. Denken jullie dat ik met een wilton coupler en spuitmond mooie toeven kan spuiten met een druk en sluit zakje? enige ervaring? tips?  :)

'' Make cakes, no war'' ♥

2

Re: Spuitzak druk en sluitzakjes?

Druk en sluitzakken zijn vaak niet zo heel erg stevig. Je hebt dan kans op ontplofte zakken. Ik gebruik wegwerpzakken van de sligro. Wel even een uitgave voor 100, maar je doet er wel lang mee...

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

3

Je kunt ook bij vraag en aanbod een oproepje doen of iemand wegwerp zakken te koop heeft. Dat doe ik eigenlijk altijd. Vind de kosten op zich wel mee vallen.

Nu weet ik wel dat als je stevige royal icing gebruikt, de zakken niet stevig genoeg zijn. Ja ja ik spreek uit ervaring.... :s De wilton zakken zijn wel wat duurder, maar dan weet je zeker dat je zak met icing niet op je taart kapot ploft.

Groetjes San

4

Wat je voor de zekerheid zou kunnen doen is zo'n zakje in een normale spuitzak doen, moet je evt wel schoonmaken als het misgaat.

Of deze truc gebruiken die ik ooit al eens hier op het forum ben tegengekomen. http://chefmommy-brandao.blogspot.com/2 … astry.html
Wel in het engels, maar de plaatjes leggen genoeg uit denk ik.

Ja die manier heb ik ook weleens gebruikt, maar ik kwam die druk en sluit zakjes tegen en ik dacht ALS  het kan dan is het natuurlijk wel aantrekkelijk haha, maar dankjulliewel voor de tips! :thumb:

'' Make cakes, no war'' ♥