1

Onderwerp: (veel) traktaties maken (ijsjes?)

Hoi,

Vrijdag neem ik afscheid van mijn leerlingen waarbij ik stage heb gelopen. Ik dacht aan die cupcakejes in een ijsbakje, maar nu ik aan het rekenen ben, zit ik zo toch wel rond de 100-120 traktaties voor alleen de leerlingen, en dan heb ik nog niets voor degenen die me begeleid hebben ed.. Nou heb ik donderdag de tijd, maar het moet wel in 1 x gaan lukken en nog n beetje betaalbaar blijven (A) Dus even een paar vraagjes:

- welke topping is handig? (ik vertrek om 7 uur sochtends en de laatste worden rond half 2 uitgedeeld)
- als ik 120 van die ijscakejes maak, hoeveel ingredienten aan cake en topping heb ik dan nodig?
- hoe kan ik ze het beste bewaren van donderdag op vrijdag?

En heeft er iemand evt. een suggestie voor een andere (makkelijkere/goedkopere) traktatie?

Bedankt alvast!
Groetjes, Lisa

Re: (veel) traktaties maken (ijsjes?)

hoi,

Ik heb een andere traktatie voor je heel makkelijk te maken (van te voren), het komt uit Amerika.

Neem een pak biscuitjes (bijvoorbeeld rechthoekige) en een zak marshmellows en een reep chocolade.
Leg op elk biscuitje 1 marshmellow en een klein stukje chocolade (met chocolade vlokken gaat het ook heel goed), daarna nog een biscuitje erop leggen en 30 sec. in de magnetron op ongeveer 600 Watt.
Omdat de marshmellow smelt en uitzet lijkt het net op een ijsje tussen 2 wafeltjes. Je kunt het van te voren maken, en goed verpakt meenemen. Mijn dochter trakteert dit wel eens en het is altijd een groot succes omdat nog niet veel mensen het kennen........en het is betaalbaar.
Succes

3

Dankjewel! Dit is zeker een betaalbare en snelle optie :)

Ben toch ook nog wel nieuwsgierig naar wat ik precies nodig heb voor van die ijsbakcakejes?

Hoi,

Als je hier op kijkt, vind je wat je zoekt denk ik. Ook als je googelt op ijsbakjes maken vind je er de uitleg van.

http://home.wanadoo.nl/n.peschier/id44.htm