Onderwerp: Mijn eerste sweet table!
Ik studeer journalistiek en voor school zijn we nu bezig een lifestyle blad voor jonge vrouwen te maken. Mijn onderwerpidee was niet heel moeilijk: maak je eigen sweet table! Dat was mooi te combineren met mijn verjaardag en de houswarming van het huisje van Vriendlief.
Uiteindelijk was ik na een avond en een middag buffelen om half 9 's avonds klaar terwijl de eerste visite binnen kwam. Snel alles op een tafel gesmeten en m'n foto's geschoten met behulp van de grootste lamp die we in huis hadden, want de kamer die ik gebruikte voor de schoot is nog niet in gebruik en heeft nog geen licht aan 't plafond. 
Anyways, het resultaat hieronder heb ik al opgemaakt als openingspagina's van het uiteindelijke tijdschriftartikel, en close-ups heb ik zo niet bij de hand, maar ik wilde jullie toch even showen wat ik gemaakt heb. Belangrijkste eis voor mezelf was dat het thuis makkelijk zelf te maken is zonder tools of dure spullen. Vandaar dat ik de marsepein volledig achterwege heb gelaten.

Van links naar rechts:
Op de etagère: brownie met pepermint botercrème en een halve aftereight
Op de cupcake standaard met van boven naar beneden:
koffie cc's met witte chocoladeslagroom
vanille cc's met witte chocoladeslagroom en w. chococallets
vanille cc's met paars-witte bc
Op het bordje: rozencupcakes met rozensmaak bc
Op de taartstandaard: pink ombre cake met bosbossenjam en witte chocoladeslagroom er in en er omheen.
Het was een verschrikkelijke haastklus omdat ik donderdags al begonnen was met het bakken van de cc's maar het bakpoeder was vergeten en oneetbare gedrochten had gecreëerd. Dus vrijdagsmiddags kon ik eigenlijk helemaal opnieuw beginnen. De pink ombre cake is ook niet zo mooi als ik m zou willen, de volgende keer moet ik dikkere lagen bakken want nu was er gewoon geen ruimte voor snijverlies. Om van de tafelschikking maar niet te spreken. Maar goed, een hoop leerpunten. Waaronder: neem dubbel zoveel tijd als je denkt nodig te hebben. Minimaal.
(p.s.: die lijntjes die je op de achtergrond ziet zijn allemaal woorden die met taart, koekjes en gebak te maken hebben. Zie de grotere versie)
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

Zag 't flesje bij de plaatselijke toko staan voor 'n euro dus dacht 'doe eens gek'. Maar zo gek is 't niet, dus.
Alleen de visite durfde er niet zo goed aan te beginnen, 't is toch een beetje een vreemd idee.