1

Onderwerp: Spuitzakken van de makro !!

Wie o wie kan mij even helpen, ik was vandaag bij de makro en wilde van die snoepzakken/spuitzakken kopen. Eerst niet kunnen vinden en later even gevraagd blijken ze uitverkocht te zijn ...

Toch ben ik even wezen kijken naar het prijskaartje en zag staan €8,00 voor 100 stuks, maar hier op het forum las ik dat dames die zakken a 1000 stuks hadden gekocht voor die €8,00  maaaar nu wil ik graag weten welke dat zijn, ik zag soort van green bags staan ...

Dus heeft iemand deze in huis en wil mij even laten weten hoe ze precies heten en hoe dat eruit ziet?

Bedankt, liefs Ivy

2

Re: Spuitzakken van de makro !!

Ik heb inderdaad van die groene zakken van de Makro.
Ik meen me te herinneren dat die ca. € 25 kosten (voor 100 stuks).

3

De rubriek keuken- en andere apparatuur is voor vragen over alles met een snoertje eraan..........spuitzakken hebben dat (helaas?) nog niet.
[MOVE] -> taartdecoratie algemeen

4

Je kunt spuiten met snoepzakken en die zijn niet zo duur OF met spuitzakken (geschikt voor koud en warm is dan ook nog weer verschillend) en die zijn dan weer wel een heel stuk duurder...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

vind de snoepzakken niet sterk genoeg en deze zijn hier ook niet voor bedoeld, als je wat stevige vulling of icing hebt springen ze kapot

ik gebruik de profi line van de makro de goedkoopste zover ik weet ze kosten ongeveer 15 euro voor 100

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

6

coconuts schreef:

vind de snoepzakken niet sterk genoeg en deze zijn hier ook niet voor bedoeld, als je wat stevige vulling of icing hebt springen ze kapot

ik gebruik de profi line van de makro de goedkoopste zover ik weet ze kosten ongeveer 15 euro voor 100

Die gebruik ik ook en ik vind ze voor je vullingen erg fijn, icing doe ik in zak van wilton die knappen dan niet

je kan best 3 keer vallen, als je maar 4 keer opstaat

7

Ik heb ook de spuitzakken van de Makro en herinner mij dat ze inderdaad heel duur waren.

8

marijetje schreef:
coconuts schreef:

Die gebruik ik ook en ik vind ze voor je vullingen erg fijn, icing doe ik in zak van wilton die knappen dan niet

heb ik ook en werkt prima  :thumb:  meer wegwerpspuitzakken kan ik ook niet vinden bij de makro :/  waar liggen die ong. bij julie dan?

Neem ook een kijkje op mijn blog:
meBakery.blogspot.nl

9

Iedereen bedankt voor jullie reacties, zijn idd niet super goedkoop dus bij de Makro, heb ook wel eens een topic voorbij zien komen dat mensen het kopen bij de paardenkoper oid ...

10

Ik heb ook nog geen snoepzakken gezien, althans niet voor 1000stuks voor € 8,- (ook niet bij Paardekooper)........  :think:

Sterker nog: bij Paardekooper zijn de snoepzakken 20% duurder geworden onlangs.

Ik gebruik wel de grote maat van 35x46cm, eigenlijk alleen om (gelijkmatig) mee te vullen, dijkjes spuiten, toeven spuiten etc.. Voor royal icing gebruik ik de wegwerp-spuitzakken van Wilton, die zijn een stuk steviger!

11

annick67 schreef:

Ik heb ook nog geen snoepzakken gezien, althans niet voor 1000stuks voor € 8,- (ook niet bij Paardekooper)........  :think:

Ik heb vannacht nachtdienst en ga wel even het internet en forum afstruimen, kijken waar ze die 1000 voor €8 vandaag hebben of zou het een typ fout geweest zijn 1000 ipv 100  :s

12

Met verzendkosten e.d. zijn de spuitzakken bij de Makro goedkoper dan bij de webwinkel, ik heb de groene van de Makro. Bevallen prima en zijn sterk. Snoepzakken gebruik ik voor als mijn kinderen eens een taartje maken met vriendjes, of wanneer er een " budget" taart moet komen, dan helpen alle beetjes, die zakken haalmes bij de Sligro.

13 Laatst bewerkt door annick67 (26-01-2012 20:32)

Ik moet mezelf even corrigeren, ik heb bij de Makro wèl snoepzakken gezien maar alleen de kleine maat van 25x36cm, die ik niet gebruik (mij véél te klein om handig te zijn)...... en dan nog wel per 100 stuks, niet per 1000 stuks. Nog steeds niet voor € 8,-, overigens.

Ik wacht je nachtdienst af, ben benieuwd.....  :D

14

Ik gebruik de grote snoepzakken van de Sligro.
Die kosten (dacht ik) ong. € 7,50 voor 250 stuks. Het is mij bij een gebruik van zo'n 75 zakken 1x gebeurd dat er een zak is geknapt. .

~ Never waste a good crisis... ~

15

De blanco puntzakken voor snoep kosten bij de Sligro 6,25 ex BTW per 250, van het merk Depa.

Gebruik je die Jultie? En ook voor stugger spul als caramel en icing? Ik heb het niet aangedurft, de naden leken me niet echt stevig.

Red hot pipingbags (voor heet en/of dik spul) kosten er trouwens 23,25 per 74 en Comfort green pipingbags (voor koud en/of dun spul, met comfort grip) 23,65 per 100. Maar ik wil ze graag kleurloos, dan kan ik de inhoud in de gaten houden want ik leg het met spuitzak en al in de koelkast.

Ik heb 2 maanden geleden bij de Makro in Delft spuitzakken gekocht. Ze zijn bijzonder stevig en er zitten 100 stuks op een rol. Icing, botercreme, dijkjes spuiten, het is allemaal geen enkel probleem, ik heb nog niet gehad dat er één scheurde en ik heb de afgelopen tijd toch veel taarten gemaakt.
Ik heb er incl. btw rond de E. 15,00 voor betaald. Ze liggen daar overigens bij de kook/bakspullen/keukenmessen enz.

Groetjes,
Jolanda

Een blij gezicht opent alle harten!

17

Die van de Sligro zitten trouwens op zo'n afscheurstapeltje met twee van de gaten bovenin om ze aan een rekje te hangen, net zoals echte snoepzakken.

Moet straks nog naar de Makro dus dan zal ik daar even kijken. Dank je Jolanda!

18

Ze liggen bij de slagroompatronen bij de Makro.

19

jootjecatootje schreef:

Ik heb 2 maanden geleden bij de Makro in Delft spuitzakken gekocht. Ze zijn bijzonder stevig en er zitten 100 stuks op een rol. Icing, botercreme, dijkjes spuiten, het is allemaal geen enkel probleem, ik heb nog niet gehad dat er één scheurde en ik heb de afgelopen tijd toch veel taarten gemaakt.
Ik heb er incl. btw rond de E. 15,00 voor betaald. Ze liggen daar overigens bij de kook/bakspullen/keukenmessen enz.

Groetjes,
Jolanda

deze zijn die van de profi line die gebruik ik ook

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

20

Zijn die doorzichtig of van die ritselende blauwe dingen?

21

doorzichtig

22

Vergeet niet dat er verschillende maten spuitzakken zijn, naast alle soorten/merken..... ;)

23

Jultie schreef:

Ik gebruik de grote snoepzakken van de Sligro.
Die kosten (dacht ik) ong. € 7,50 voor 250 stuks. Het is mij bij een gebruik van zo'n 75 zakken 1x gebeurd dat er een zak is geknapt. .

Deze gebruik ik ook wel de grote maat, de kleinere heb ik ook maar zijn onhandig beter een stuk eraf knippen.
Bij mij is er nog nooit eentje geknapt ik gebruik ze voor alles dijkjes, toeven en ook voor RI

groetjes Hanneke

24 Laatst bewerkt door SugaHolic (29-02-2012 18:56)

Die van de Makro waren op :(

Dan maar duurzame gekocht van de Hendi, volgens deze test de beste koop.

Zag ik later op de factuur dat die in de aanbieding waren, toch mooi 25% korting :-)

25

cupcakenl schreef:
marijetje schreef:
coconuts schreef:

heb ik ook en werkt prima  :thumb:  meer wegwerpspuitzakken kan ik ook niet vinden bij de makro :/  waar liggen die ong. bij julie dan?

Die van de Makro zijn inderdaad super en nog goedkoop ook in tegenstelling tot de andere groothandels.
Kijk ook eens op Marktplaats. Daar koop ik meestal mijn taartspulletjes. Ik heb een paar weken geleden 100 stuks op rol gekocht voor 9,95 EUR + verzendkosten. Ophalen was ook mogelijk bij ze maar ik had geen tijd.
Wat blijkt.
Het waren dezelfde spuitzakken als die van de Makro. Weet niet of dat bedrijf (tradebay ofzo iets) ze nog verkoopt. Maar mocht iemand interesse hebben, dan moet degene even op marktplaats kijken.

Voor klein spuitwerk (o.a. icing) gebruik ik bakpapier.
Stroken ervan knippen en dan cornetjes maken.
Ideaal en goedkoop :-)