1

Onderwerp: vraagje over een les geven aan kleuters.

Bij m'n zoontje in de klas zijn ze bezig met het thema trouwen. Nu vroeg de juf mij of ik in de klas wilde laten zien hoe je een bruidstaart maakt. Nu heb ik al een dummie stapelbruidstaart gemaakt, maar wil dus bij het voordoen een echte taart maken, vullen en bekleden.
Heeft iemand ideeen hoe is zo'n les zou kunnen doen bij kleuters uit groep 1?

Veel liefs,
Willeke

2

Re: vraagje over een les geven aan kleuters.

Kleuters hebben een korte spanningsboog, dus een hele taart maken waar de kinderen bij zijn, lijkt me niet verstandig.

Of je zou vooraf al een taart gevuld kunnen hebben en deze decoreren   óf      je vult een taart en laat dit zien. Op een andere taart of dummie laat je zien hoe een taart gedecoreert worden.

Geef de kinderen ook een stukje fondant of marsepein. Laat ze het proeven en er ook figuurtjes mee maken.

3

Re: vraagje over een les geven aan kleuters.

Ik heb al eenmaal een taartje laten versieren door peutertjes. En dat was net genoeg. Een kleutertje heb ik wel al een minitaartje laten maken. Met een cupcaketopper uitsteker 3 schijfjes biscuit uitsteken en die laten vullen, afsmeren en bekleden en ze vond dat ook geweldig. Maar niet elke kleuter kan dat. Misschien kan je ze wel in groepjes verdelen? Ofwel een beklede taart laten versieren.

Maar het is wel heel leuk hoor! Kinderen vinden het geweldig om te doen!