1

Onderwerp: vraagje over eiwitpoeder

Hallo,

ik even rond gezocht op het forum, maar kan niet vinden wat ik zoek.

Ik lees dat heel veel mensen moeite hebben met het oplossen van eiwitpoeder zonder klonten te krijgen.

Ik werk zelf op een laboratorium en een standaard eiwitmengsel vriezen wij daar gewoon in. Maar dat is niet hetzelfde als het eiwitpoeder wat er voor taarten gebruikt wordt.
Nu is mijn vraag of je dit eiwitpoeder ook in kan vriezen als het eenmaal opgelost is.

Het is voor mij namelijk heel makkelijk om het eitwit poeder in grote hoeveelheden op te laten lossen zonder klonten, maar kleine hoeveelheden weer heel moeilijk.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

2 Laatst bewerkt door Mirjam5 (25-01-2012 14:00)

Re: vraagje over eiwitpoeder

geen ervaring, maar ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen? Gewoon een keer proberen lijkt me. :Y

Ik meng het eiwitpoeder een beetje met het water en laat het dan een uurtje of zo staan. Als je het dan gaat stijf kloppen heb je ook geen klontjes.

If life gives you lemons, make lemoncurd.

ik heb het nu al een aantal keer geprobeerd met kleine hoeveelheden. ik blijf klontjes houden. Ik heb het zelfs al een hele nacht laten staan.

Ik heb de vraag ook aan funcakes gesteld. Volgends hun kun je het makkelijk invriezen. Dus ik denk dat ik dan meer even het hele zakje in een keer op ga lossen en in poties van 35 gr invries. wel zo makkelijk.