1

Onderwerp: afsmeren stapeltaart

Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje nl. : heeft iemand van jullie ervaring met het afsmeren van een taart met royal icing, ik bedoel ipv botercreme om hem daarna met marsepein of fondant te bekleden?
Ik heb begrepen dat royal icing hard wordt en dat leek me wel een oplossing voor de taart die ik moet maken. Een bruidstaart van 3 lagen, wel is waar los van elkaar dus niet echt gestapeld maar op een standaard. Meestal smeer ik hem af met botercreme, maar hij moet vervoerd worden (ongeveer een uur rijden) en daarna staat hij ook buiten te koelkast dus de botercreme zal dan wat zachter worden en dan ben ik een beetje bang dat de taart niet meer zo strak zal zijn.
Ik hoor het graag van jullie, alvast bedankt,

Groetjes Ans

2

Re: afsmeren stapeltaart

Afsmeren met royal icing is denk ik neit echt een goede oplossing. Want royal icing word echt keihard (tandenbrekend).

Zelf denk ik dat met botercreme geen probleem moet zijn want botercreme hoeft niet in de koelkast bewaard te worden. Zelf bewaar ik taarten afgesmeerd met botercreme ook buiten de koelkast anders krijgt de botercreme weer een boter structuur en dat is veel minder lekker.

Smart critiques, Stupid creates

3

Geen ervaring met het afsmeren met royal icing. Het lijkt me moeilijk, want royal icing is vrij plakkerig en ik zou bang zijn om mijn taart kapot te trekken.
Maar heb je al eens met ganache geprobeerd? Dat kan je ook heel strak maken, wordt ook harder dan botercrème, is veel lekkerder, en het smelt niet bij kamertemperatuur.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Ik zou ook bekleden met ganache,geeft een strak resultaat en kan wel even uit de koeling bewaard worden... :Y

Groetjes,Marie.
Making a cake.....It's my personal therapy!!!