1

Onderwerp: rode kleurstof geeft zwart spikkels

Lastig probleem heb ik, vooral ik welke categorie je het moet plaatsen :think:
Ik heb als rode kleurstof de extra red van sugarflair, werkt als een trein. Echter, sinds een maandje krijg ik in de marsepein die ik kleur na een paar uur zwarte spikkels/vegen. Het lijken onopgeloste spikkels kleurstof, die vegen worden als je het uitrolt. Het is me nu twee keer overkomen, en de kleurstof is nog goed tot 2013, dus dat is ook nog oké. Ik gebruik Zeelandia marsepein. Is er iemand die dit al eens heeft gehad, of een idee heeft hoe het kan komen?

Alvast bedankt!

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl

2

Re: rode kleurstof geeft zwart spikkels

Misschien dat het toch niet meer goed is. Een keertje perongeluk 2x dezelfde prikker gebruikt en dat er iets in de kleurstof is achtergebleven?? ZOu het anders ook echt niet weten  :/

3

Ik zou ook denken dat er iets niet goed is met de kleurstof.....

4

lijkt mij ergens stug omdat ik het met een groen potje leaf grean heb van wilton heb en het potje is nog niet zo lang geleden aangeschaft. Dacht zelf dat het door de fondant kwam. De doos vanille fondant (goedkoop) bij bouwhuis vandaan en eerst dacht ik zelfs dat het suikerkorrels waren die de kleurstof niet goed opnamen maar na goed kijken en tussen de vingers wrijven bleken het echt stukjes kleurstof te zijn die je ook niet opgelost krijgt.........
probleem komt mij dus enigszins bekend voor alleen andere merken en de stukje zijn niet zwart alleen niet opgeloste kleurstof

5

smarianne schreef:

lijkt mij ergens stug omdat ik het met een groen potje leaf grean heb van wilton heb en het potje is nog niet zo lang geleden aangeschaft. Dacht zelf dat het door de fondant kwam. De doos vanille fondant (goedkoop) bij bouwhuis vandaan en eerst dacht ik zelfs dat het suikerkorrels waren die de kleurstof niet goed opnamen maar na goed kijken en tussen de vingers wrijven bleken het echt stukjes kleurstof te zijn die je ook niet opgelost krijgt.........
probleem komt mij dus enigszins bekend voor alleen andere merken en de stukje zijn niet zwart alleen niet opgeloste kleurstof

Ja dat klinkt wel vergelijkbaar.... Toch maar een nieuw potje aanschaffen, binnenkort, maar ik baal wel, mag morgen een rode taart maken, dus dat wordt verstoppen met stippen :Y  ;)

Groetjes, Rianne
Wil je mijn taarten bekijken? www.taartdoos.haaralbums.nl