1 Laatst bewerkt door Iris Zijlstra (24-01-2012 20:53)

Onderwerp: Voor mijn vriendinnetje...

... die 30 jaar werd.

Het zat wat anders in mijn hoofd. Het ponsen op taart 1 moest eigenlijk roze worden, maar blijkbaar wordt het rood als je roze kleurstof zo aanbrengt. Deze muts probeert niet eerst een stukje :D

Dus de roze bloemen maar op de chocolade taart gedaan en toen wist ik niet meer wat ik met taart 1 moest doen, dus dit is het geworden. Zoals ik al zei heel anders dan gedacht, maar op zich wel leuk.

Komen ze:

http://irisoriginals.net/administrator/uploads/15jan2012-1_21;15;58_16-01-2012.JPG

http://irisoriginals.net/administrator/uploads/15jan2012-4_21;16;24_16-01-2012.JPG

oh ja, de vulling: taart 1 lekker simpel met aardbeiencrème met aardbeienjam. De chocoladetaart is van chocoladebiscuit en viermaal gevuld 2 x met zalige chocolademousse, waarvan 1 laag met verse frambozen en 1 laag met stukjes witte chocolade en 2x met een laagje frambozenjam. Overgoten met ganache. Helemaal niet machtig  :lol:

Bedankt voor het kijken en feedback is altijd welkom!

Edit: helemaal vergeten te melden dat ze geïnspireerd zijn op de taarten van Aldoska. Zag laatst ook al zo'n taart hier voorbij komen en omdat het al langer op mijn lijstje stond, vond ik het een goed idee :)

Re: Voor mijn vriendinnetje...

Ik vind ze echt prachtig, vooral de eerste

Wauw wat mooie taarten !En die ganache is zo mooi glad en blinkend!
Mag ik weten wat recept je daar voor gebruikt hebt ?

fran4april1952 schreef:

Gewoon het recept van hier op de website. Je kunt het vinden onder het kopje recepten.

5

maar mooi rood is niet lelijk. Vind hem prachtig  :Y  :Y

Iris Zijlstra schreef:
fran4april1952 schreef:

Gewoon het recept van hier op de website. Je kunt het vinden onder het kopje recepten.

Dank u wel !

7

Vind die met het rood echt fantastisch mooi. Wat kan een foutje soms mooi zijn.

8

Ik vind ze beide prachtig. De beschrijving van de tweede doet me alvast watertanden, klinkt overheerlijk!

9

Iris Zijlstra schreef:

Deze muts probeert niet eerst een stukje :D

Nou, ik denk dat dit minstens zo mooi is, hoor. En je roze bloemen op je chocotaart staan ook perfect. Dus helemaal niet erg, dat je niet eerst een klein stukje hebt geprobeerd. Juist alleen maar kicken, dat het dan zo super uitpakt, toch?

"Ik weet het zeker...........denk ik!"

10

Heel erg mooi, vooral de eerste!  :thumb:

11

ik vind ze heel erg mooi geworden.
vooral de eerste.
hoe krijg je dat zo mooi zilver?

groetjes yvon

12

Wauw!! Prachtig. En wat zijn die kleuren mooi, mijn foute kleuren zijn vaak bruin als p,,,,! Groetjes Thea

Hoe meer taarten,hoe meer vreugd!

13

Allereerst ..schitterende taarten:)

Als tweede.. een vraagje:

*Het ponsen op taart 1 moest eigenlijk roze worden, maar blijkbaar wordt het rood als je roze kleurstof zo aanbrengt

Ehm.. mag ik vragen wat je hier mee bedoelt? Heb je de taart gewoon wit bekleed en toen met roze kleurstof de helft beschildert?

Lijkt mij nl wel makkelijker dan met 2 kleuren bekleden.. of zie ik dat verkeerd?

thanx:)

14

wat mooi zijn ze

vooral die ganache is erg strak gelukt :thumb:

ik taart, jij taart, wij zijn taarten

15

Wat een mooie taarten! Die ganache heb je er echt superstrak op zitten. :thumb:

16

ik vind ook allebei heel erg knap! mooi netjes!  :thumb:

sweet978 schreef:

Allereerst ..schitterende taarten:)

Als tweede.. een vraagje:

*Het ponsen op taart 1 moest eigenlijk roze worden, maar blijkbaar wordt het rood als je roze kleurstof zo aanbrengt

Ehm.. mag ik vragen wat je hier mee bedoelt? Heb je de taart gewoon wit bekleed en toen met roze kleurstof de helft beschildert?

Lijkt mij nl wel makkelijker dan met 2 kleuren bekleden.. of zie ik dat verkeerd?

thanx:)

Ja, gewoon met wit bekleden en met een sponsje en gewone kleurgel de kleur erop ponsen. Je kunt ook schilderen met dust en alcohol, het is maar net wat je wilt.

18

owk..die techniek ken ik alleen met muren en latex.. leuk dat dat ook op een taart kan..

* op de to-do list*

Thanx :)

19

Wow, die eerste is echt supergaaf. Vind zo'n donkere kleur echt mooi!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

20

Prachtig, juist dat rode doet het heel mooi  :Y

21

Super!
Beide taarten zijn Prachtig!!!!

Zelf ben ik eigenlijk niet zo'n zoetekauw maar die chocolade taart MAN wat heb ik daar zin in gekregen nu ik dat zo lees!  :9

Groetjes!

22

Mooi strak bekleed!! Zien er mooi uit

23

Leuke taarten en idd mooi strak die ganache zeg!

24

Wat een mooie taarten Iris, vooral de eerste vind ik erg mooi. Wat een mooie kleur rood is dat...hoe heb je die voor elkaar gekregen?

Als je het goed vind, sla ik die op voor inspik-atie  :)

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery

25

Iris Zijlstra schreef:

Ja, gewoon met wit bekleden en met een sponsje en gewone kleurgel de kleur erop ponsen. Je kunt ook schilderen met dust en alcohol, het is maar net wat je wilt.

oeps niet gezien, hier staat het antwoord.  :o

Het is zoals het is en dat is goed zo.
Bianca's bakery