1

Onderwerp: Vraag over vulling

Ik g weer een taart maken voor een vriendin deze week maar nu wil ik de botercreme om af tesmeren met amandelsmaak smaak maken maar kan ik dat gewoon doen met amadelessence?

Ook zou ik graag een iets frissere vulling in de taart willen doen maar ik weet niet wat?

Hebben jullie een idee of tips?

Gr. Diana

Groetjes Diana

2

Re: Vraag over vulling

44 keer bekeken en geen een reactie heel jammer  :nooo

Groetjes Diana

3 Laatst bewerkt door henriettorn (24-01-2012 14:50)

Hey

volgens mij kan dat prima met amandel essence. Net zoals je dat doet voor de botercreme om te vullen moet het ook gewoon mogelijk zijn bij de botercreme om mee af te smeren.

Veel succes!

4

hoi!
amandelessence gaat prima! en een frisse vulling vind ik zelf frambozenmousse heel lekker!

Alles met fruit smaak vind ik fris. En bavarois is ook wat frisser doordat het (veel) luchtiger is dan botercreme.
Dus ik zou zeggen een bavarois met fruitig smaakje (sinaasappel, framboos, bosvruchten etc)

Life is what you bake it.

6

Hoii,

Wat lief van jullie dat jullie nog wat tips hebben gegeven.

Kan ik de frambozenmousse zo kopen of is het makkelijk elf te maken.

Taartenmarie - kan ik de bavarois ipv de botercreme gebruiken bedoel je of bedoel je vullen met bavarois en afsmeren met botercreme?

Groetjes Diana

Nee niet afsmeren met bavarois!
Alleen vullen.

Life is what you bake it.

8

hoi nandia,

ik ben ook geen held met vullingen, moet nog veel leren.
maar wil wel wat zeggen over die 44x kijken zonder reacties.

ik kijk nl naar zo;n topic telkens weer om te zien of iemand geantwoord heeft zodat ik het ook kan zien. als een paar mensen dat doen dan heb je al snel dat er veel geopend is zonder dat er antwoord is gegeven....
ik wilde je dit alleen even zeggen zodat je je niet rot voelt als er niks geantwoord wordt..... het kan dus ook andere redenen hebben

heer, als u me niet slank kunt maken, maak dan aub al mijn vrienden dik

9

nandia schreef:

Hoii,

Wat lief van jullie dat jullie nog wat tips hebben gegeven.

Kan ik de frambozenmousse zo kopen of is het makkelijk elf te maken.

Taartenmarie - kan ik de bavarois ipv de botercreme gebruiken bedoel je of bedoel je vullen met bavarois en afsmeren met botercreme?

frambozen mousse staat hiernaast bij de recepten, super makkelijk te maken en echt heeerlijk!

10

nicky67 schreef:

hoi nandia,

ik kijk nl naar zo;n topic telkens weer om te zien of iemand geantwoord heeft zodat ik het ook kan zien. als een paar mensen dat doen dan heb je al snel dat er veel geopend is zonder dat er antwoord is gegeven....
ik wilde je dit alleen even zeggen zodat je je niet rot voelt als er niks geantwoord wordt..... het kan dus ook andere redenen hebben

Dit geldt dus ook voor mij, ben nog een beginneling en vind het dan fijn om de adviezen mee te kunnen lezen van de meer gevorderde dames hier op het forum.
Zoals de frambozen mousse, die ga ik dan ook een keer proberen, dus bedankt Ilona en taartenmarie :)

11

zeeuwsmeisje schreef:
nicky67 schreef:

hoi nandia,

Dit geldt dus ook voor mij, ben nog een beginneling en vind het dan fijn om de adviezen mee te kunnen lezen van de meer gevorderde dames hier op het forum.
Zoals de frambozen mousse, die ga ik dan ook een keer proberen, dus bedankt Ilona en taartenmarie :)

Hoi! als we toch bezig zijn, bij die frambozen mousse smaakt wittechocolade ganach erg lekker (staat ook bij de recepten)
O ja en die frambozenmouse kun je natuurlijk ook maken met andere vruchten (bosvruchten/aardbei)

12

Hoi Nicky,

Bedankt voor je reactie.

Ik ben zelf ook nog onervaren en lees ook topics om tips te vinden of adviezen maar het is niet zo leuk als je een berichtje plaatst en er wordt helemaal niet op gereageerd dus ja dan ik me wel rot het is lief van je dat je erop reageert.

Bedankt voor alle reacties en tips en zal de frambozen mousse hier eens gaan opzoeken om te kijken of ik het kan maken.

Groetjes Diana