1

Onderwerp: Verjaardagstaart vraag

Hallo,
Binnen 2 weken word onze kleinste 1 jaar. Aangezien we dit graag willen vieren met een mooie zelfgemaakte taart heb ik wel een paar vraagjes.
1 hoeveel taart moet ik voorzien per persoon? (heb 20 gasten)
2 hoelang op voorhand kan ik de taart maken/versieren?
3 alle ideetjes en tips zijn MEER dan welkom.   :D

Heb al een paar dingen gemaakt maar wil door weinig spectaculairs ivm werk toch een groot wauw effect  :lol:  :P

2 Laatst bewerkt door chymera (24-01-2012 19:03)

Re: Verjaardagstaart vraag

Als jij kijkt bij tabellen in het menu links, zie je hoeveel je van de mix moet hebben om een taart te maken voor ongeveer 20 personen en wat voor formaat bakblik.

Afhankelijk van wat voor vulling je gebruikt, kun je het beste zo kort mogelijk van te voren de taart maken. Maar een dag of 3 moet geen probleem zijn;)

Succes er mee en alvast van harte!

3 Laatst bewerkt door Wizerd (24-01-2012 19:06)

Hey chymera,
Bedankt voor de tip. Alleen is het niet de hoeveelheid ingredienten die ik nodig heb. Maar hoeveel taart per persoon er word geteld. Ofwel heb ik zo verkeerd gezien dat dat er ook tussenstaat....  :Y

Bedankt

Ow ja... ondertussen heb ik het gevonden. BLONDDDDDD lol.

Voor 20 personen zou ik een 20 rond en een 15 rond bakblik nemen. Ik haal hier altijd wel 20 stukjes uit. Ik vind het altijd behoorlijk vullen met marsepein of fondant.
Je zou als je plaats hebt in de vriezer nu al je kapsel kunnen bakken en dan in de vriezer doen.
Je kan al je botercreme maken en in de vriezer doen.
Als je iets gaat boetseren kan je er ook al mee beginnen.
Even nu al bedenken hoe je hem gaat vullen en de vulling in huis halen.
Ik maak ook voor mezelf altijd een tekening hoe ik hem ongeveer gaat maken.
Je kan via google speerpunten en taart invullen en dan op de afbeeldingen kijken.
Heel veel succes!

Groetjes P@trici@

5

Leuk dat je aan de slag gaat :)

Ons kent ons is bedoeld om je voor te stellen. Jouw vragen passen beter in Taartdecoratie algemeen.

[MOVE] --> TDA

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag