1

Onderwerp: Hulp gevraagt....

Ik ben pas begonnen met bakken.
Mijn zoontje is zaterdag jarig en ik ga zelf z'n taart maken. Het word een simpele taart. Ik ga hem bekleden met marsepein en daarop komt een ouwel disc van cars. Ik ben van plan om deze vast te plakken met witte chocolade pasta.
Ik wil er graag een randje om de disc heen spuiten. Kan ik dit het beste doen met royal icing of met botercreme?

Of heeft iemand nog andere suggesties?

2

Re: Hulp gevraagt....

Ik maak met de sugargun altijd een randje van fondant of marsepein. Dat plak ik netjes op de rand. Dan komen de kleuren ook altijd mooi overeen.

3

dat is een goed idee maar ik heb helaas (nog) geen sugargun.
Daarom zat ik eraan te denken om kleine bolletjes te spuiten rondom de disc met royal icing of boter creme. Ik weet alleen niet of dit kan en of dit mooi is en of dit kan icm de ouwel :/

4

Ik werk zelf altijd met frosty. Ik heb geen idee hoe ouwel reageert, maar volgens mij heb je kans dat het gaat bobbelen.

Evt. staat in mijn topic op V&A een sugargun, ik verkoop mijn tweede. Maar weet niet of je die al aan wilt schaffen. Ik gebruik hem bij iedere taart, ding is voor mij onmisbaar.

5 Laatst bewerkt door jo-oosie (23-01-2012 10:46)

misschien is dit ook een idee....

als je de ouwel nu op een iets grotere schijf marsepein legt van de kleur die jij wilt dat het randje heeft?
Dan heb je ook een rand en net zo makkelijk.

Als je het randje echt op de ouwel wilt, kun je uit die grotere ronde, het middelste uitsteken en als een soort lijstje het dan bovenop de ouwel leggen....

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

6

Dank je wel das idd ook een idee.

7

kimmie schreef:

Dank je wel das idd ook een idee.

En... met welk idee heb je je plaatje nog vastgemaakt?
Alvast gefeliciteerd met je zoontje !!

Wat je met liefde maakt, mag je absoluut met gepaste trots showen....  ;-)

8

ja ben ik ook wel benieuwd naar. heb namelijk een ouwelfoto besteld voor de verjaardag van mijn zoontje dus alle tips hierover zijn welkom.