1

Onderwerp: Hoeveel stukjes uit Extra Diep bakvorm

Hallo allemaal,

Ik heb 2 extra diepe bakvormen (rond 20 en 25 cm). Ik heb inmiddels ook de normale (7,5 cm) vormen gekocht omdat ik in eerste instantie niet had gezien dat het extra diepe waren.

Nu vroeg ik me af of je uit die extra diepe voor meer personen stukjes kan snijden dan uit de lage?
Doordat hij hoger is, en een extra laag vulling heeft(bij mij dan?), lijkt hij mij machtiger dan een lage en zou je er dus meer stukjes uit kunnen halen.

Nu zou je denken, probeer het een keer. Maar vooral die 25 cm is zo'n enorme taart om zomaar een keer te proberen. Ik vroeg me gewoon af of er niet zo'n handig schema'tje van is, zoals er van de normale vormen overal wel te vinden is. Hij is namelijk wel duurder om te maken omdat er meer ingredienten en fondant aan te pas komen. Maar waarom zou iemand voor een duurdere taart kiezen als er evenveel stukjes uit gaan als een lage.. (en dan heb ik dus niks aan mn extra diepe bakvormen  :( )

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!! Alvast bedankt in ieder geval!!

Cake Is For Life, Not Just For Birthdays..

2

Re: Hoeveel stukjes uit Extra Diep bakvorm

Wat je het beste kan doen (vind ik althans) is kijken hoeveel water erin je vorm gaat.. Voor iedere halve liter water heb je 1 ei nodig + 67 gram biscuitmix. 

Ik ga altijd uit van de volgende stelregel: 1 ei = voor 3 personen aan taart.

3

Re: Hoeveel stukjes uit Extra Diep bakvorm

Ooh ja, dat klinkt heel logisch en makkelijk.
Het enige is dat ik nooit biscuitmix gebruik maar gewoon eieren,bloem,maizena en suiker. En als ik dan naar mn andere taarten kijk komt die berekening niet helemaal uit.. :(

Cake Is For Life, Not Just For Birthdays..