1

Onderwerp: fuchsia en zilver

Ik heb voor komende week een taart staan die fuchsia roze moet worden. Maar wat (welke kleur, welk merk) kan ik daarvoor het beste gebruiken? Waar zijn jullie het meest tevreden over?

De decoratie die erop komt, moet zilver worden. Ook hier vraag ik me af hoe ik dat het beste voor elkaar kan krijgen, zodat je echt een mooi zilver effect krijgt. Ook graag hiervoor jullie advies.

2

Re: fuchsia en zilver

Voor zilver heb ik hier op het forum wel eens gelezen: zwarte fondant met zilver dust eroverheen...

3

Ik zou gaan voor grijze fondant met zilver dust óf de PME Lustre Spray Silver........

Voor fuchsia zou ik Americolor, Fuchsia gebruiken.

Succes!

(De combinatie is volgens mij heel leuk! :thumb:)

4

Fuchsia combineren met zilver en zwart, hartstikke mooi ! en inderdaad, zilver krijg je heel mooi door grijze marsepein of fondant te dusten of schilderen met zilverpoeder. Ik ben geen held in dusten, dus ik schilder altijd door het zilverpoeder te mengen me alcohol. Voor fuchsia gebruik ik burgundy, werkt voor mij goed.
Hierbij een voorbeeldje:
http://i187.photobucket.com/albums/x187/connyb_bucket/rozeoverdetop7.jpg

Groetjes, Conny

5

Bedankt voor jullie adviezen.

Nog een klein vraagje: ik kleur eigenlijk altijd zelf en gebruik marsepein. Gaat het dan lukken om grijs te maken?

6

Ik denk alleen als je begint vanuit wit...........of eerst wit maakt en daarna zwart erbij......

7

Hmmm, morgen eerst maar eens een klein stukje proberen om te zien hoe dat gaat en anders maar ff zwarte marsepein halen en dat vermengen met wit.