Onderwerp: puzzelplaatje valt uit elkaar.

hoihoi,
ben nu bezig met mijn eerste puzzelplaatje. had hem helemaal af en bij het op de taart leggen laten sommige puzzelstukjes los. waardoor je soort groeven krijgt in het plaatje. ik krijg dit niet meer terug geschoven. hoe zou ik dit op kunnen lossen?

dank je wel voor het meedenken!
liefs loes

voor de glutenvrije taarten!

2

Re: puzzelplaatje valt uit elkaar.

moeten er toevallig niet zwarte lijntjes op? :)

there is a thin woman inside me, trying to get out,  i usualy shut her up with chocolate!

je kunt proberen (als de gaten niet te groot zijn) om met een licht vochtig kwastje je fodant een beetje naar elkaar toe te 'schuiven'. Doordat het nog soepel is kunnen ze naar elkaar toe komen.

succes!

het is een mega mindy plaatje. dus zwarte lijntjes er tussen is denk ik niet zo mooi.

en met kwastje en vinger heb ik geprobeerd. dat lukte niet. dacht misschien kan ik het nog opvullen, maar ik had zelf de kleur gemengd en is nu op. dus krijg hem nooit meer hetzelfde. stom natuurlijk. maar aangezien het plaatje goed gelukt was en ik er tevreden mee was ben ik er andere dingetjes van gaan frobelen.

een tip voor de volgende keer: stop de puzzel even in de diepvries, dan kan je hem daarna zo op de taart schuiven.

I never met a calorie I didn't like....

thanx dta is een goeie idd. zou het ook nog nut hebben als ik de volgende keer de stukjes tegen elkaar lijm? heb ze nu tegen elkaar gedrukt zeg maar....

haha maar nu weet ik nog niet wat ik hier mee moet. krijg het niet meer optijd klaar

7

Zelfs met in de vriezer doen, Crisco smeren op t hoesje etc., valt ie bij mij nog (regelmatig) uit elkaar en puzzel ik het plaatje op de taart uiteindelijk dus opnieuw......  :(

dat had ik beter kunnen doen ja. maar ja dat is helaas achteraf

Ik moet 'm ook altijd nog op de taart puzzelen dus je bent niet de enige met dat probleem.
Vooral de kleine stukjes vallen er bij mij vaak af.

ik ben verder geen held in puzzelen :rolleyes:  :lol:

I never met a calorie I didn't like....

11

als het een plaatje is met veel details wil ik hem wel eens eerst storten op plastic en dan pas op de taart. Ligt als het ware in spiegelbeeld.
Zo kun je gelijk zien wat er loslaat en nog repareren.

Live life to the max!!!!

12

Ik doe het plaatje ook eerst in de vriezer, maar valt ook altijd in meerdere stukjes uit elkaar zodat ik alle onderdeeltje opnieuw op de taart moet puzzelen.

Groetjes, Petra
Sinds kort ook een website: http://www.prettaart.webklik.nl

13

Hallo
Weet er iemand een goede duidelijke how to van een puzzeltaartje
Lijkt me heel lastig te maken.

14

Ik heb het probleem eigenlijk niet. Ik laat de stukjes altijd iets overlappen, door ze iets ruimer uit te snijden. Het stukje dat ik ruimer heb uitgesneden maak ik plat met een tooltje terwijl het sjabloon (=stukje kleurplaat) er nog op ligt zeg maar. Vervolgens leg ik het volgende stukje er tegenaan/op. (ik weet niet of dit een duidelijke uitleg is?)
Vervolgens inderdaad in de vriezer en zo op de taart.

15

Ik puzzel op dezelfde manier als Jillian. Vind ik mooier omdat je dan diepte krijgt. Maar soms puzzel ik op een heel dun lapje uitgerolde marsepein dat ik dan in zijn geheel zo op de taart kan leggen.
Ik leg het plaatje bijna nooit in de vriezer maar rol voorzichtig de folie onder het plaatje weg tijdens het op de taart leggen. Ook omdat ik dan nog iets kan corrigeren wanneer het bv een beetje scheef ligt. Wat bijna niet meer gaat wanneer het plaatje uit de vriezer komt en meteen vastplakt