1

Onderwerp: werken met tylose

Goede morgen,
vanmorgen een bestelling gedaan bij de webshop voor tylose. Nu is mijn vraag hoeveel tijd heeft tylose nodig om te drogen. Morgen avond moet ik de taart al afleveren. :s (hoop dat ik de bestelling morgen middag binnen heb). Ga een taart maken met een sjoelbak er op  :P .

2

Re: werken met tylose

Dat ligt er aan hoe dik je plakken fondant zijn. Als het platte repen zijn die je later aan elkaar plakt kun je het ook 15 minuten in de oven doen op 50 graden. FF af laten koelen en je fondant is uitgehard.

Groetjes San

3

Oke wist niet dat de fondant in de oven kon doen  :/  weer wat geleerd. bedankt

Weet iemand ook of er ook veel verschil zit in kwaliteit van de fondant? ik gebruik nu van de welkoop en heb nu andere besteld bij de webshop.

4

Ik hoop ook dat je de bestelling op tijd binnen hebt..... Bij sommige fondant gebruik ik niet eens tylose omdat deze van zichzelf al uithardt. Maar buiten dat....ik laat decoraties minstens een dag drogen maar liever nog veel langer. In de oven heb ik (nog) niet uitgeprobeerd.
Maar leg je de sjoelbak op de taart? Misschien hoeft dit dan geen harde decoratie te worden?

5

Hallo Esther, kon niet eerder reageren, kom net van mijn werk.
Ja, ik leg de sjoelbak op de taart. Er is één plakje dat zweeft, misschien kan ik daar een stapeltje schijfjes onder zetten.
Ik hoop dat het gaat lukken. Het is echt kort dag.

6

Hallo allemaal, pakketje van TNT post is nog niet binnen. Ik heb de delen van mijn sjoelbak al klaar liggen te drogen. waar kan ik het straks mee gaan lijmen. ergens had ik gelezen met alcohol of water.
Ook las ik dat tylose er voor word gebruikt ( nog niet binnen).
wat kan ik het beste gebruiken?

7

De lijm gemaakt met tylose moet een nacht staan. dus dat is geen oplossing voor vanavond. Heb je al gedacht aan Royal Icing ? dat word heel hard en kan je heel goed mee lijmen of als je geen spullen in huis heb voor RI kan je ook wat glazuur maken. Wel minder stevig maar alsnog beter dan water

Smart critiques, Stupid creates

8

Hoi,
ik heb wel decorator icing . is dat ook goed?

9

hier een paar foto's. het moest helaas allemaal een beetje snel.
het fondant was nog niet hard.
het is niet zo'n strakke sjoelbak geworden. :o . veel oefenen en dan hoop ik dat het dan beter gaat.http://www.mijnalbum.nl/Foto-IORHRXWR-D.jpghttp://www.mijnalbum.nl/Foto-NJX4WDYR-D.jpg

10

voor zo korte tijd heb je een hele leuke taart gemaakt!

heer, als u me niet slank kunt maken, maak dan aub al mijn vrienden dik