1

Onderwerp: Ook een nieuweling

Hallo allemaal,

Ik dacht ik ga me toch maar eens aanmelden aangezien ik al heel veel aan de site heb gehad  :) .

Vorige week mijn eerste taart gemaakt met bastogne vulling, hij was heerlijk alleen de marsepein uitrollen en erop doen was hopeloos (lees mislukt)..

Hoop dat dat de volgende keer wat beter gaat worden.
Ik ben nu flink aan het zoeken naar een nieuwe vulling, voor mijn verjaardag ga ik een nieuwe taart maken. Voor de taart zelf ben ik niet zo bang maar weer voor het afwerken haha.

Heb als verjaardagscadeau een nieuwe mixer gekregen zodat ik mijn handen vrij heb en geen lamme arm meer krijg haha.
Dus dat zal wel al goed komen.

Als iemand nog tips heeft, ik zie ze graag verschijnen :cool:

De complimenten voor deze site..
Heel erg handig :D

Heel veel bakplezier!

Groetjes Kelly

2

Re: Ook een nieuweling

hey kelly,

waar heb je je marsepein gekocht als ik vragen mag?
Ik had namelijk eerst de marsepein en fondant bij de xenos gehaald, want hier in almelo hebben ze geen taartenwinkel dus ik dacht mooi lekker dichtbij. Maar ik merkte al gauw dat de marsepein heel snel scheurt/plakkerig, en de fondant van de xenos is heel plakkerig/geeft veel af. Daarom heb ik vrijdag bij de taartenshop daar de marsepein/fondant gekocht, en ik hoorde van meerdere op mijn facebook dat die beter is dan die van de xenos.

Hoe heb jij trouwens de bastogne vulling gemaakt?

Ik heb eens bokkepootjesvulling gedaan ook erg lekker, is dat het zelfde soort?

gr chantal

3

Hallo Chantal,

Ik had inderdaad ook de marsepein bij de xenos gekocht.
Nou het is 10x niks, kun je rollen enz tot dat je een ons weegt en het wordt nog niks. Het scheurt, plakt ongelooflijk en je kunt er uit eindelijk nog niks mee.
Dus ik ga straks toch maar even kijken hier bij de love to bake shop, voor andere. Zou zonde zijn als hij weer mislukt natuurlijk.

De bastogne vulling heb ik gemaakt, met het botermix recept, en een doos bastogne koekjes geraspt zeg maar, alleen niet te klein. en dan als de mix ver klaar is, even de bastogne er door heen mixen of goed roeren.

Ah bokke pootjes lijkt me ook wel erg lekker.

Ik ga de bonbonbloc en de wherters echte eens proberen.

Groetjes Kelly

4

Maar dan doe je dus als vulling botercreme met bastognekoeken, en ook botercreme afsmeren? is dat dan niet teveel botercreme, of is dat juist lekker?