1

Onderwerp: Newbe :)

Mijn dochtertje is vandaag twee jaar geworden. Ik vier het dit weekend en ik zou voor haar verjaardag, samen met mijn schoonzus, eindelijk aan het taartenbakken gaan. Zij heeft meer ervaring, maar ging het helaas toch niet redden. Nu heb ik dus geen taart, en eigenlijk geen tijd meer om de taart die ik wil hebben te bestellen. (Als je tijd 'over hebt' kijk dan eens in de rubriek 'wilde westen - barbapapataart'). Ik wil al heel lang een cursus volgen, het lijkt me namelijk superleuk om te decoreren. Ik zit er sterk aan te denken nu dan toch maar de stap te maken. Voor het idee wat ik heb, moet ik alleen wel gelijk gaan vullen, bekleden en boetseren.. Alle tips zijn welkom. Ik heb namelijk nog geen ingrediënten of tools in huis.. :)

Re: Newbe :)

Goedemorgen! Ik ook nieuw hier :)
Ik bak een tijdje taarten maar niet zolang als sommigen hier ook en kan ik ook echt niet aan tippen.
Ik bak zelf met Funcakes hier in de shop.
Op het pak staat wat erin moet verder, andere grote van bakvorm dan kan je hier op de site (Tabellen links in menu) vinden hoeveel van wat je nodig bent voor dat formaat vorm.

Bakken een dag van tevoren en luchtdicht of koelkast laten rusten.
Dan vullen met wat je lekker vind; botercreme is goed te doen, jamsoorten, banketbakkersroom, bokkepootjescreme...

En bekleden; ik gebruik zelf fondant (ook uit de shop)
Marsepein kan ook maar ik vind fondant fijner werken.
uitrollen zodat hij helemaal over de taart past en mooi smoothen (handen of smoother uit de shop)

en dan het decoreren.. ik gebruik meestal ook fondant hiervoor. je kan zelf op kleur maken of op kleur kopen in de shop. boetseren, plaatjes printen eventueel en over de uitgerolde fondant leggen en uitsnijden etc.. Lastig met weinig ervaring maar je hebt nog een paar dagen dus het proberen waard :)

Succes!! Laat je weten of het gelukt is?

Oh ja; als tools heb ik sinds kort een setje uit de shop gekocht. Maar daarvoor gebruikte ik gewoon keukenmesjes, cocktailprikkers en alles wat ik vond dat werkte:P

3

Re: Newbe :)

Het is gelukt. Ik post een linkje naar de foto in de show off :)