1

Onderwerp: Help, eerste "opdracht"

Al een aantal keer heb ik een taart gemaakt. Maar dit wordt mijn eerste opdracht en dan ga je toch twijfelen.
Ik mag een taart maken met slagroom en jam als vulling en bovenop komt een plaatje van woezel en pip. De taart is voor een verjaardag op 31 januari en de taart wordt 30 januari afgeleverd (mijn man neemt hem mee voor een collega van het werk).
Wanneer kan ik het beste beginnen met de taart en kan ik het plaatje al eerder maken (als beginner ben ik nog niet zo snel met het maken ervan).

Alvast bedankt!
Als er nog tips zijn dan hoor ik die graag!

2

Re: Help, eerste "opdracht"

Om heel eerlijk te zijn zou ik geen slagroom nemen..
Zeker omdat dit je eerste taart voor een 'vreemde' is moet je niet te veel risico's nemen.

Een taart met slagroom voor de 31e kan echt niet eerder den de 30 gevuld afgesmeerd en bekleedt worden. Dus dat is op de dag dat je man hem meeneemt.
Tel daarbij op dat hij goed koud vervoert moet blijven (tijdens de reistijd van je man, maar ook van die collega weer naar huis) En dat hij op het werk ook echt goed koud moet blijven staan..

Waarom kies je niet veilig voor botercreme?

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Banketbakkersroom!!! Ook veilig als je de mix van FunCakes gebruikt!!!....

Enneh dat plaatje kan je al eerder maken. Gewoon bewaren in een afluitbare doos ( tupperware oid)

Suc6!!!

4

twinstwins schreef:

Banketbakkersroom!!! Ook veilig als je de mix van FunCakes gebruikt!!!....

:nooo  Room = koeling

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

5

Ik heb gevraagd of er geen andere mogelijkheden zijn. Ze vertelde dat ze de botercreme te machtig vindt. Vandaar de keuze voor slagroom. Ik ben nu aan het kijken voor andere opties. Het afsmeren doe ik wel gewoon met botercreme. De eerste laag met aardbeienjam maar weet nog niet waarmee ik de tweede laag zal vullen. Hebben jullie misschien een tip?

6

Er is wel een lijst (ergens op DLT) met 'buiten de koelkast houdbare vulling' maar dan kom je toch vaak op een creme. Ik werk het liefst met cremes omdat deze inderdaad buiten de koeling kunnen en ik deze iets eerder kan maken dan slagroom, wat Bommeltje ook al zegt. Ganache kan geloof ik ook nog wel maar deze is ook niet echt licht als vulling, maar wel lekker  :9