1 Laatst bewerkt door Aartjetaartje (20-01-2012 22:08)

Onderwerp: Cakepopvragen!

Hallo allemaal,
ik wil me gaan wagen aan cakepops :) . Maar nu heb ik een aantal vragen.
Ik lees over chocoladedruppels; koop je die kant en klaar of maak je die zelf met gesmolten chocolade?
Gesmolten choco; gewoon uit de supermarkt een reep, of speciale chocoladesnippers gebruiken? Of chocoladecandy melts?
Kan je marsepein of fondant ook vastzetten op een cakepop? (Wil namelijk het strikje van hk vastzetten)
Kan je ipv glazuur ook botercreme gebruiken. Of is dat te vochtig?
Maken jullie zelf glazuur of koop je het kant en klaar in de supermarkt?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Groetjes Karlijne

2

Re: Cakepopvragen!

Gebruik de zoekfunctie, daar vind je veel info.
Let op het is verslavend cake pops  ;)

Ieder is de bewerker van zijn eigen geluk.

Hoi Soesie,
heb daar wel gekeken maar kon er niet echt uitkomen....
Ik hoop dat er iemand is die mij wat antwoorden wil verschaffen ;)

Alvast bedankt!

Groetjes Karlijne

Ps heb wel zin in die verslaving hoor!  :D

Wie  o wie kan antwoord geven op mijn vragen?

Groetjes Karlijne

Karlijne, ik heb candy melts gebruikt. Nog geen ervaring met gesmolten choco. Maar las hier op het forum dat die babymelts het beste werkten, dus gelijk bij de cakepop maker mee besteld...

Ben met de melts wel de mist ingegaan met kleuren; gooide daar de kleurstof voor marsepein/fondant bij en kon vervolgens de choco ook weggooien :grr:

Ik denk dat je de strikjes wel gelijk in de net niet droge choco kan duwen; dan hard het samen uit. Heb ik ook gedaan met de pareltjes en roze suiker... ging prima! :Y  (zie foto)

Hoop dat je hier íets aan hebt.. Succes!

http://www.sweetforyoursweet.nl/DSC03475.JPG-for-web-large.jpg

Enjoy the little things in life.
Someday you'll realize they were the big things.

6

Je kunt ook van die chocoladedruppels gebruiken, smelten in de magnetron en klaar, werken hetzelfde als candymelts/babymelts. De koop je kant-en-klaar, normaal worden die gebruikt voor chocoladefondue. Kun je o.a. kopen bij Xenos.

7

Hoi!

Ik gebruik altijd candymelts voor het versieren van de cakepops.
Heb een aantal keer het probleem gehad dat het te dik bleef, maar ben er nu achter dat crisco ontzettend goed helpt.

En ik mix de verkruimelde cake altijd met mascarpone, ongeveer 3 kwart bakje op een hele cake. Daardoor wordt het niet zo zoet, smaakt naar cake met slagroom.

En als je iets vast wil zetten, kun je hiervoor ook de gesmolten candymelts gebruiken. Beetje aan satéprikker op de pop en je plakt het strikje er zo aan vast.
Wat ik een keer voor strikjes heb gebruikt zijn die snoepslierten, hebben ze in allerlei kleurtjes.

Succes

Bedankt voor jullie hulp.
Ik ga aan de slag en zal het resultaat laten zien.

(als ik durf...!) ;)

Groetjes Karlijne

9

Hoi Katelijne,

Ik gebruik altijd repen chocolade met 72 % cacao dat lukt altijd, laten smelten en dippen.

Ik bak in een 4-oven AGA,
Aga gebruikers groep: https://www.facebook.com/groups/715038115222711/

10

Let er wel op dat als je chocolade niet goed tempereert, hij niet mooi opdroogt. Dit betekent dat de chocolad eerst tot ongeveer 40 graden wordt verwarmd, dan redelijk snel moet afkoelen naar 28 graden en dan weer verwarmen tot 32 graden. Mocht je dit te moeilijk vinden, dan zijn melts het handigste.

Je kan marsepein goed vastzetten op chocolade, geen probleem.

Je spreekt over glazuur, waar gebruik je dat voor? Als je er de balletjes mee wilt maken, kan je idd botercreme gebruiken. Mocht je de pops ermee willlen versieren, dan kan het niet.

Succes!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek