Onderwerp: Eerste parade (elf taarten)
Vandaag last van enorm leerontwijkend gedrag. Dus in plaats van te leren voor mijn tentamen van morgen, maar alle dingen aan het doen die ik al een tijdje voor me uitschuif (taarten showen, feestboek aanmaken...). Bij deze dus mijn parade met de eerste taarten die ik heb gemaakt.
Tips en feedback zijn van harte welkom!
#1 Taartje voor vriendlief toen we 1 jaar iets hadden. Gevuld met meringue botercreme en aardbeienjam. Totaal niet strak en enorm gescheurd, maar het ging om het idee. Gemaakt in oktober 2011.

#2 Taart voor de geboorte van het zoontje van mijn nicht. Geen last van scheurend fondant gehad, wel handig zo'n taart! Gevuld met meringue botercreme en aardbeienjam.

#3 Een zomaar taartje om roosjes te proberen. Chocoladebiscuit gevuld met mbc met lekker grove stukjes chocola. Bekleden bij deze ging, op twee gaten na, heel goed!

#4 Taart voor de verjaardag van mijn vader. Redelijk niet strak, mijn fondant was te dun en het waren twee biscuits, dus niet helemaal gelijk van vorm. Gevuld met tobleronemousse die mislukt was (niet koud genoeg met opkloppen), chocolade mbc en een laagje gesmolten chocola.

#5 Sinterklaastaart. Op deze taart ben ik nu heel trots, mijn eerste poging tot een puzzelplaatje en meteen goed gelukt. Het bekleden ging ook vlot en strak (voor mijn doen). Achteraf gezien had ik alleen nog -je achter sinterklaas willen zetten, zou mooier uit zijn gekomen. Biscuit met speculaaskruiden, mbc met schuddebuikjes en chocolade mbc.

#6 Welkom thuis taart. Deze taart ging ook best vlot, redelijk strak en lekker vrolijk. Gevuld met schuddebuikjes mbc en amaretto mbc. Let vooral niet op de heerlijk rommelige achtergrond!

#7 Roostaartje voor oma. Deze ging best oké, had alleen te weinig fondant om helemaal tot onder te bekleden. Dus met wat 'gras' opgelost. Ik heb geen idee meer waar deze mee gevuld was. Maar de dames uit mijn oma's kaartclubje vonden hem veuls te zuut, haha. 
#8 Kersttaart nr 1. Jeetje zeg, ik ben lang bezig geweest tot ik eindelijk een juiste 'sneeuwlaag' had. Lukt voor geen meter om dat in proportie te krijgen. Maar met een tip van hier op het forum is het uiteindelijk gelukt. Gevuld met chocolade mbc en frambozen.

#9 Kersttaart nr 2. Een glutenvrije taart, de vader van vriendlief heeft coeliakie. Het bakken van het biscuit was na 3 pogingen eindelijk redelijk gelukt:
Gevuld met melkchocoladeganache die ook mislukt was door een gebrek aan geduld (nog niet genoeg gekoeld bij het opkloppen)

#10 Kersttaart nr 3. Het bekleden ging niet helemaal goed. Gelukkig verbergt de muts een boel. Gevuld met iets van chocola en vast ook mbc (geen idee meer..)

#11 Varkentje. Voor de verjaardag van vriendlief's vader gemaakt. Dus een kleine glutenvrije blanda. Het moest een feest varken worden, maar de muts lukte niet. De eerste reactie die gegeven werd was dan ook 'kijk Hein, ze heeft jou nagemaakt! Lijkt sprekend.' Gelukkig geloofde hij me op mijn woord dat het een feestvarken was! Gevuld met amaretto mbc met chocolade schaafsel.

Mocht je trouwens iets van jezelf herkennen, ik heb ontzettend veel inspiratie (en na-aapspiratie) hier vandaan!
Bedankt voor het kijken, want het is een behoorlijk lang topic geworden!

)
.
' toch wel een bijna-stad, maar tegenwoordig ken ik iedereen wel via-via. Mijn tentamen ging wel oké. Hoe gingen de jouwe?
.
. Dus deze week ben ik vrij! Maar ik doe wel echt een HBO opleiding