1

Onderwerp: marsepein niet mooi uit sugergun

Als ik de sugergun gebruik, gebruik ik eigenlijk alleen het kleinste gaatje omdat alle andere plaatjes rafelige randjes geven.
Nu had ik het laatst ook met het kleinste gaatje dat het sliertje rafelig wordt.
Ik kneed crisco door de marsepein (zeelandia).

iemand ideeen om dit op te lossen, wie heeft dit ook of juist wie heeft hier nooit last van en wat doe je dan ?

alvast bedankt

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

2

Re: marsepein niet mooi uit sugergun

[MOVE] -> decoreren

3

Crisco door marsepein maakt het wel erg vet..........heb hier vaker gelezen dat je dat eigenlijk niet moet doen.......

Als je marsepein voldoende gekneed en soepel is, snap ik ook niet waar het aanligt. Hier gaat het met marsepein echt heel makkelijk (fondant vaak wat lastiger)

4

is de korrel van de marsepijn niet de grof?
dat lijkt mij wel het probleem

alles kan koffiekan ,thee kan ,melkkan !!

5

Ik heb dit ook als de marsepein al wat ouder is  :s

In principe hoef je geen crisco door marsepein te kneden omdat het van zichzelf al vettig is. Ik smeer met mijn pink altijd wel wat crisco in de sugargun vóór ik de marsepein erin stop. En verder, idd, eerst goed doorkneden zodat het soepel is.

Maar de grootste gaatjes zijn bij mij ook nog altijd wat rafelig. Ik heb het nog niet geprobeerd, maar mss ff met de smoother in lengterichting erover rollen?

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Marsepein komt niet mooi uit de sugargun omdat het te grof is.
Fondant is veel mooier uit de gun omdat dat fijner van structuur is.

Life is what you bake it.

7

Taartenmarie schreef:

Marsepein komt niet mooi uit de sugargun omdat het te grof is.
Fondant is veel mooier uit de gun omdat dat fijner van structuur is.

fondant komt bij mij gewoon niet uit de gun... met crisco en kneden en alles wat je wil, ik moet duwen en duwen en...
dan maar besloten dat ik het ding alleen nog voor marsepein gebruik  :s

Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

8

Ik krijg de fondant wel mooi uit de sugargun als ik het eerst even een paar seconden in de magnetron doe voordat het de sugargun ingaat. Dan is het zacht en soepel, probeer maar eens. (Maar niet te lang hoor!)

9

koekie schreef:

Ik krijg de fondant wel mooi uit de sugargun als ik het eerst even een paar seconden in de magnetron doe voordat het de sugargun ingaat. Dan is het zacht en soepel, probeer maar eens. (Maar niet te lang hoor!)

als ik fondant in de magnetron doe, wordt die idd gemakkelijker te bewerken, maar dat is maar heel even, daarna wordt die eens zo hard  :s
Kan ook aan mijn fondant liggen, natuurlijk...

10

Ik heb echt nog nooit problemen gehad met fondant en de sugargun.
Ik gebruik Bakels en die het nooit vantevoren in de magnetron en doe er ook geen crisco doorheen  :think:

Life is what you bake it.