1

Onderwerp: Welke bakvormen stapeltaart

Hallo,

Ik ga binnenkort mijn eerste stapeltaart proberen, want moet in mei voor een collega een bruidstaart maken..beetje oefenen dus!

Welke bakvormen (en maten) gebruiken jullie?? De extra diepe van 10 cm? En welke afstand is het mooiste ertussen (bijv vorm van 20, 25 en 30 ofzo?)

Wie helpt?!

2

Re: Welke bakvormen stapeltaart

Ik gebruik de bakpannen van pme (10 cm diep) Ik vind het meestal het mooiste als er steeds 5cm verschil zit tussen de bakpannen, maar soms pak ik ook 7,5 cm verschil. Ligt een beetje aan het aantal personen en de decoraties. Ik vind het vaak het mooiste als het bovenste taartje niet te groot is. Taartje in mijn avatar is bijvoorbeeld 12.5  17.5 en 22.5 cm

3

Ik gebruik gewoon blokker bakvormen en verhoog deze met bakpapier!!. Ik ben nog geen expert maar ik heb begrepen dat er minstens 5 cm verschil tussen de vormen moet zitten!!

Suc6!!

4

malou schreef:

Ik gebruik de bakpannen van pme (10 cm diep) Ik vind het meestal het mooiste als er steeds 5cm verschil zit tussen de bakpannen, maar soms pak ik ook 7,5 cm verschil. Ligt een beetje aan het aantal personen en de decoraties. Ik vind het vaak het mooiste als het bovenste taartje niet te groot is. Taartje in mijn avatar is bijvoorbeeld 12.5  17.5 en 22.5 cm

Ik heb eens op je website gekeken.. Wat een prachtige taarten.
Welke maten heb je gebruikt voor je Winter Wonder Wedding? Die formaten staan mij wel aan! Zoiets zou mijn bruidstaart ook gaan worden,maar dan met rozen ipv ijssterren!

5

Dankjewel!  :o  :)

Voor die taart had ik een 15, 20 en 25cm bakblik gebruikt.