1 Laatst bewerkt door RenskeR (22-01-2012 11:39)

Onderwerp: [spoed] help, flink beginners foutje gemaakt...

Nu heb ik een cake(je) bekleed voor mijn nichtje die 18 wordt. ik heb alles dacht vrij veilig gehouden, en wat slagroom vulling gedaan, nu kwam ik er gisteren al achter dat de zwarte fondant van xenox een ramp is en heb ik hem eerst afgesmeerd met slagroom, geen idee dat dat niet kon.

Nee weet ik ondertussen dat ik dat nooit meer moet doen. Maar daar heb ik nu niets aan. Wil hem toch een beetje heel over kunnen brengen, want hij smelt tot de nete en stort zo goed als in elkaar. Nu heb ik hem zo goed mogelijk herstelt en in de vriezer gezet, dacht dan kan ik hem tenminste nog een heel klein beetje heel overbrengen vanmiddag.

Heeft iemand nog andere nood tips hoe ik het toch nog een beetje leuk kan houden zonder dat het 1 bende wordt??  :s  :s  :(  :o
Overnieuw beginnen is geen optie.

Groetjes Renske

Re: [spoed] help, flink beginners foutje gemaakt...

Hoi,

Kun je geen cake kopen in de supermarkt en deze bekleden met fondant en afsmeren met botercreme?

Want nog een laag botercreme er overheen en weer fondant er op maakt je taart er niet lekkerder op. Als je de taart uit de vriezer haalt, is ie bevroren en zal je taart als ie ontdooid is weer gaan smelten. Dat komt inderdaad doordat je hebt afgesmeerd met slagroom.
In slagroom zit vocht, dat niet in aanraking mag komen met fondant, want dan gaat het smelten. Daarom moet je altijd afsmeren met botercreme.
Veel succes.

3

nee, helaas zoals ik al zei helemaal overnieuw beginnen gaat nu niet, heb ik nu geen voldoende materiaal meer voor.

en deze fout maak je natuurlijk ook 1x en nooit weer, want dat vergeet je nooit meer... :o  :P

nou ja ik hoop dat hij het overleefd dan minimaal de 30 minuten voor we daar zijn en dan moet ze hem maar gelijk opeten.

Groetjes Renske

4

heb je miskien marsepein want dat kan wel tegen slagroom, en daarover doe je dan weer fondant

chan1985 schreef:

heb je miskien marsepein want dat kan wel tegen slagroom, en daarover doe je dan weer fondant

Marsepein kan ook niet tegen slagroom hoor..Misschien kun je wat chocola smelten en dat aan de onderkant van je fondant smeren?
Dat beschermt het fondant!
Succes er mee!

Groetjes, Esthers Feestelijke Taarten!
https://www.facebook.com/#!/EsthersFeestelijkeTaarten

6

De cake redden gaat niet lukken, daar is het al te laat voor. De fondant smelt hoe dan ook (marsepein idem). Gewoon gelijk opeten, dat is de enige 'oplossing'.
Je weet nu in ieder geval wel dat je dit niet meer moet doen, zo zijn we allemaal wel ergens achter gekomen. Was ie wel lekker, evengoed?

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

7

ik heb op mijn taartjes weleens slagroom en daarna marsepein erop gedaan, en dat bleef prima zitten