1

Onderwerp: kinderfeestje cupcakes, hoeveel marsepein nodig?

Hallo allemaal,

Woensdag ga ik met mijn nichtje der kinderfeestje cupcakes decoreren. Er zijn in totaal 10 kinderen met de leeftijden 4, 5 en 6 jaar.
We gaan onder andere het cupcakedoosje versieren en 6 cupcakes per kind.

Nu wil ik van het weekend alvast de marsepein gaan kleuren. Ik had gedacht om voor elk kind 6 verschillende kleuren te doen.
Maar nu vraag ik mij af hoeveel marsepein ik per kind nodig hebt?

Ik nog niet eerder een kinderfeestje gegeven, dus tips zijn erg welkom

Alvast bedankt

Re: kinderfeestje cupcakes, hoeveel marsepein nodig?

Volgens mij. Maar ik kan helemaal fout zijn (ben redelijk nieuw) heb je ongeveer 15 gram per cakeje nodig. Als je alleen een rondje op het cakeje legt zeg maar...

3

Als je de cc gaat versieren met marsepein heb je ongeveer 20-25 gram per cc nodig.

Kinderen maken de decoraties vaak (heel) dik en zeker kinderen van die leeftijd.

Dus zou ik de 25 gram wel aanhouden!

Hoop dat je er wat mee kan!

Proost!

4 Laatst bewerkt door Esther68 (22-01-2012 12:24)

Ik reken ook voor alleen het rondje 20 gr. Van de zomer hadden we burendag en ik deed een 'ws cupcakes'. Omdat ik natuurlijk niet zoveel rolstokken heb heb ik bij de bouwmarkt een witte plastic buis gehaald en een paar eindstukken. De buis heb ik in stukken gezaagd van ong 25 cm, geloof ik, en daar de eindstukken op gelijmd. Dan heb je een goede dikte voor op de cc en de decoraties die er op komen :Y

5

ik reken altijd een 250 grams pakje per kind.. Ik werk zelf altijd met voortgesleurd ivm de hygiëne..
maar met de 250 gram per kind is het heel ruim hoor.. alles wat over is blijft bij de jarige job..

6

ik heb afgelopen week een middagje cupcake versieren gedaan op school
elk kind mocht 1 cc versieren
totaal 28 cupcakes:  ik had van 4 kleuren elk 250 gram mee en 100 gr.zwart
het was te veel , maar ik wist ook niet wat er verbruikt zou worden
uiteindelijk hebben ze net geen 500 gram fondant in totaal gebruikt

dus als je deelt 500 gram door 28 cupcakes is dat nog geen 20 gr. per cupcake
maar ik had thuis wel al bloemen gemaakt voor de kinderen die ze er op konden plakken
( als je het resultaat wilt zien moet je maar even bij mijn berichten kijken)

ik denk dat als je 25 gram per cc meeneemt + beetje extra dat je dan mooi uitkomt!
maar als je ze figuurtjes laat boetseren dan kom je daar natuurlijk niet mee uit.
succes

wil je meer van mijn creaties zien?  neem dan eens een kijkje op facebook:   https://www.facebook.com/dezoetesensatie