Re: taarten worden niet hoog.
OOOhooooo, ik weet het ook niet meer! Kan iemand anders Dorine helpen? We moeten niet hebben dat ze de moed verliest...
Tieneke
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » taarten worden niet hoog.
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
OOOhooooo, ik weet het ook niet meer! Kan iemand anders Dorine helpen? We moeten niet hebben dat ze de moed verliest...
Tieneke
ik gebruik voor een 22cm vorm (gewone, goede springvorm) het volgende:
4 eieren
150g suiker,
samen lekker mixen tot mooie lichte ´fluffy´ massa,
dan 80g bloem, 30g maizena, iets zout, samen zeven, en heel voorzichtig door eimassa spatelen.
in vorm gieten, alleen bodem (bakpapier) invetten,
vervolgens bakken: 10min op 145, 15min op 160 en 10min op 185.
en heb de meeste lekkere luchtige biscuit die je kunt bedenken.
veel succes.
joepie
het is gelukt, ik heb eindelijk de juiste hoeveelheden en warmte gevonden voor mijn taart.
ik heb biscuitmix 340 gr ei 260 gr water 3 eetlepels en een zakje Backin van dr oetker. taart is 7 cm hoog springvorm 22cm.
wat is dat een lekker gevoel. 160 graden 45 min.
Ik laat ook de temperatuur bij het bakken oplopen, dus 12 min op 125 graden, 12 min op 150 graden en 12 min op 175 graden. (hete lucht van combi oven)
Overigens waren met mijn gebruiksaanwijzing alleen mijn taartjes echt hoog bij een workshop op mijn werk. Volgens mij omdat ik met een kitchenaid mix en de rest zich behielp met kleinere huishoudmixers.
hoi hoi
ik had het zelfde probleem ze kwamen ook niet omhoog of ze zakte in..
nu heb ik er 1 geprobeert met en bloem en een beetje zelfrijzend bakbloem en hij is perfect geworden ik ben helemaal trots!!!!!
en hij bleef lekker luchtig.
succes met het uitproberen
joepie
![]()
het is gelukt, ik heb eindelijk de juiste hoeveelheden en warmte gevonden voor mijn taart.
ik heb biscuitmix 340 gr ei 260 gr water 3 eetlepels en een zakje Backin van dr oetker. taart is 7 cm hoog springvorm 22cm.
wat is dat een lekker gevoel. 160 graden 45 min.
Pfffft.... wat ben ik blij dat het gelukt is.
Tieneke
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » taarten worden niet hoog.