Onderwerp: Ikea mat schoonmaken

Hoe maken jullie die mat schoon na gebruik?

Ik heb 'm een keer in de vaatwasser gedaan, maar daar trok ie krom van. Waarschijnlijk ook omdat ie er gewoon niet goed in past aangezien die te groot is.

Heb 'm ook al een paar keer onder de douche schoongespoelt, terwijl ik 'm vast hield. Maar nat en glibberig van het afwasmiddel krijg ik onwijs kramp in mn handen en kost t me moeite om 'm vast te houden.

Doen jullie er alleen een doekje overheen halen ofzo?

Twee prachtige knulletjes in huis; da's pas échte rijkdom!

2

Re: Ikea mat schoonmaken

Ik leg hem gewoon op mn aanrecht en sop m af met een sponsje met afwasmiddel.Daarna even onder de kraan en afdrogen.
Heb er geen problemen mee om m af te wassen.
Of je pakt een vochtige doek en wrijft hem daarmee schoon.
Even met de theedoek nadrogen en klaar. :Y

groetjes yvon

3

Ik ook niet, zeker niet omdat je de 'gladde' kant gebruikt is het erg makkelijk: gewoon afnemen met een doekje of iets van dien aard. Laten drogen (dat doe ik vaak aan de lucht) en klaar voor volgend gebruik.....

4

Same here!

5

Ik neem alleen af met vochtige doek ZONDER sop en daarna schone droge theedoek pakken en droogmaken op tafel

moet niet aan denken dat sopsmaak achter blijft..

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Ik gebruik een stuk vochtig keukenpapier.

Life is what you bake it.

Cupla schreef:

moet niet aan denken dat sopsmaak achter blijft..

Dat lijkt me ook niet lekker. Maar de keren dat ik m helemaal ingesopt had, had ik daarna echt geen taart met sopsmaak hoor.

8

Ah dan weet ik het voor volgende x....dan probeer ik wel met sop....

Had in verleden goedkoop zoiets van Xenox en op gegeven moment zat sopsmaak erin....dat elke x als ik iets maakte smaakte alsmaar naar sop dan product zelf.

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Gatver, een soptaart....

Ik maak het inderdaad ook schoon met een goed vochtige doek. Droogmaken met een theedoek, dan op de theedoek omgedraaid neerleggen en dan kan de andere kant ook schoon op dezelfde manier.

Groetjes,   Marleen

10 Laatst bewerkt door Marie-Popo (13-01-2012 13:08)

Ik heb gehoord dat door teveel sop (dreft of andere producten die gekend zijn voor vetoplossing) de "werking" van de IKEA mat verloren gaat, waardoor die op de duur gaat plakken.

Zelf gebruik ik dus ook de vochtige doek en drogen met de theedoek.
De vochtige doek heb ik dan wel schoongespoeld in water met afwasmiddel.

Een dag zonder iets nieuws geleerd te hebben, is een dag niet geleefd!
Brengen jullie ook eens een bezoekje aan mijn blogspot: www.cakechiqueboutique.blogspot.com

Marie-Popo schreef:

Ik heb gehoord dat door teveel sop (dreft of andere producten die gekend zijn voor vetoplossing) de "werking" van de IKEA mat verloren gaat, waardoor die op de duur gaat plakken.

Zelf gebruik ik dus ook de vochtige doek en drogen met de theedoek.
De vochtige doek heb ik dan wel schoongespoeld in water met afwasmiddel.

Hmm... dat werpt weer een ander licht op de zaak. Want een plakkende mat daar zit ik niet op te wachten.
Al hoewel het natuurlijk niet het einde van de wereld is. Matje kost gelukkig 'maar' 4,50 euro.

Maar goed, ik ga eens kijken hoe het gaat met jouw tips en die van de anderen. Thanks!

12

Ik gebruik altijd een schoonmaakdoekje van de lidl (W5) en dan met een vochtig stuk keukenrol na en als laatste een droog stuk keukenrol er over.

13

hoi dames,

FF een vraagje, Welke mat is het die jullie bedoelen????

Groetjes Luni

14

Altijd met een gloeiend heet nat doekje!!
Met sop lijkt me inderdaad niet zo'n lekker idee.. Gewoon een schone natte hete doek, afdrogen met schone theedoek! En voor gebruik maak hem nogmaals een keertje schoon!

15

"yvonne 72" schreef:

Ik leg hem gewoon op mn aanrecht en sop m af met een sponsje met afwasmiddel.Daarna even onder de kraan en afdrogen.
Heb er geen problemen mee om m af te wassen.
Of je pakt een vochtige doek en wrijft hem daarmee schoon.
Even met de theedoek nadrogen en klaar. :Y

Precies hetzelfde!

Haast is enkel goed als je vliegen vangt.

16

luni schreef:

hoi dames,

Groetjes Luni

Projs, kost 4.95 is een bureaumat en is super als fondant/marsepein uitrolmat :Y

Eerst denken dan doen..... zoooo moeilijk!
www.facebook.com/TaartNatuurlijk   www.taartnatuurlijk.nl

17

thanks!!!

18

Carien schreef:
luni schreef:

hoi dames,

Groetjes Luni

Projs, kost 4.95 is een bureaumat en is super als fondant/marsepein uitrolmat :Y

thanks!!!

groetjes Luni

19

Aangezien ik al mijn spullen die ik gebruik bij het bereiden van eten schoonmaak met afwasmiddel, doe ik dat met de mat ook. 1 druppel dreft, even boenen met de afwaskwast, goed afspoelen onder de kraan en op een theedoek leggen. In het begin was ik ook wel even aan het worstelen, maar na een paar keer ging het heel soepel.

Tegen het plakken smeer ik Cisco.

20

Ik heb gladde siliconen bakmatten, en die gaan gewoon in de vaatvasser. Zijn al flexibel van zichzelf, dus er valt niks krom te trekken. Doen het nog prima.