1

Onderwerp: dunne rolletjes fondant

Wie helpt mij ???

Moet van fondant hele fijne GELIJKE rolletjes maken (verkeersbord met fiets) ik heb geen sugar gun en het lukt maar niet om ze met de hand gelijk te krijgen.

Iemand tips ??

Re: dunne rolletjes fondant

Rol het rolletje op de tafel met een smoother i.p.v. met je hand, dan krijg je mooie gelijkmatige rolletjes.

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

3

Ik heb op you tube iemand een keer zien rollen met een potlood er naast? Zo zou je ook gelijke rolletjes krijgen?

Maar met een smoother lijkt me ook een goed idee!

Proost!

Ik rol bijna alles met m'n smoother :Y

knoflookpers

hoe doen jullie dat met de smoother ?  lengte richting of breedte richting ? crisco aan ?  ook dat lukt mij  niet , ben precies echt wel een kluns ......  :rolleyes:   :s
had al gedacht om gewoon met een liniaal dunne lintjes van een paar mm uit te snijden .

knoflookpers ook al geprobeerd maar dat is TE dun

alvast bedankt voor jullie reacties

7

Miss Baksel 54 schreef:

hoe doen jullie dat met de smoother ?  lengte richting of breedte richting ? crisco aan ?  ook dat lukt mij  niet , ben precies echt wel een kluns ......  :rolleyes:   :s
had al gedacht om gewoon met een liniaal dunne lintjes van een paar mm uit te snijden .

knoflookpers ook al geprobeerd maar dat is TE dun

alvast bedankt voor jullie reacties

Lengte richting !

Taart groetjes Ellen

8

Dikke slierten rol ik uit tussen houten dowels en dunne slierten rol ik uit tussen houten sateprikkers in. Wel met de smoother dan  :Y . Ik heb wel een gun maar soms heb ik maar 1 sliertje nodig..

9

Even een injectiespuit halen bij de apotheek. Tuutje er af snijden. Vullen met fondant vermengd met crisco. Injectiespuit in een kitspuit plaatsen en heel rustig knijpen. Als je bij een kitspuit niet meer knijpt gaat hij toch door dus ik leg hem soms even neer en laat hem zijn werk doen. Resultaat: prachtige dunne sliertjes!