1

Onderwerp: Hoelang blijft bavarois goed? (Taart wacht help!)

Hoi,

Zoals de titel al zegt. Ik heb afgelopen maandag een bavarois gemaakt om een taart te vullen, ik heb het daarna in de koelkast gezet en wil nu weer een taart vullen. Blijft het wel zolang goed?

Ik wil geen risico nemen omdat het voor een vrouw is die net is bevallen. Een voedselvergiftiging wil ik nu zeker niet op mijn geweten hebben. :)

Dank!

2

Re: Hoelang blijft bavarois goed? (Taart wacht help!)

zelf zou ik het niet doen, ik bewaar zelfgemaakte zuivel(toetjes ect) max drie dagen.... Voor mezelf zou ik het ook al niet meer eten denk ik...

En voor een taart zou ik het pas de dag maken dat de taart weg gaat, zodat de taart zo vers mogelijk is als ie ontvangen word!

3

Als ik jou was zou ik het niet aandurven. Maandag gemaakt en vrijdag in de taart...wie weet hoelang ze wachten om de taart te eten??

Volg je hart...want dat klopt!

4

bavarois is max 2 dagen houdbaar... enkeltje prullenbak dus

5

Dank voor de snelle reactie.
Ik ben zelf een ongelofelijke neuroot als het om zuivel gaat. Ik eet niks wat langer dan een dag open in de koelkast staat, tot grote ergernis van mijn lief. Daardoor heb ik dus werkelijk geen idee wat 'normaal' is.
Mijn lief krijgt de oude en ik maak nieuwe bavarois.

Dank voor het meedenken!

6

etmc schreef:

bavarois is max 2 dagen houdbaar... enkeltje prullenbak dus

Hmmm misschien toch niet aan lief geven dus. :)

7

slagroom/room en alles waar dat inzit (onverhit) 1 dag als je t voor mensen meegeeft eigenlijk, ws is t na 2 dagen nog ok maar zou ik sowieso niet doen voor andere mensen...

8

dus je kan bavarios op een cc spuiten 1 dag van te voren ?? Zakt het dan niet in ?

Groetjes !!

9

dus je kan bavarios op een cc spuiten 1 dag van te voren ?? Zakt het dan niet in ?

Groetjes !!

10

Dat kan en als je t goed gemaakt hebt wordt t wel stevig alleen moet t wel in de koelkast

11

dat heb ik gedaan en het blijft stevig.
Kan je er ook een deco van marsepein op doen (bloem-tasje ed) of gaat dat smelten ?