1

Onderwerp: spuitmondjes wilton of PME?

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over spuitmondjes. Ik wil graag een set kopen met spuitmondjes, maar nu vraag ik me af of ik er één van Wilton of van PME moet kopen. Weten jullie wat het verschil is (behalve dan dat het 2 verschillende merken zijn)? En zit er verschil in de nr's van de spuitmondjes? Zo ja, is er dan ook een overzicht van PME welke vorm je uit welk nr spuitmondje krijgt?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Groetjes Davida

2

Re: spuitmondjes wilton of PME?

hoi,
daar ben ik ook nieuwsgierig naar!
meestal zie ik ze van wilton, maar?
succes groetjes

3

Ik heb ze van Wilton. Die heb ik gekregen bij een cursus die ik doe. Wilton Course 1.  Ik weet niet of er verschil is in nummers van Wilton en PME maar het lijkt me niet.

er is wel degelijk verschil, kijk maar naar de prijs...

pme zijn roestvrijstaal, dus dat is altijd handig.

zelf gebruik ik een mix van pme en wilton, er zijn gewoon andere maten of vormen.

maar om te beginnen zou ik gewoon wat spuitmondjes van wilton kopen en oefenen. de adaptors/koppelstukjes passen op allebei, dus die kan je gewoon van wilton kopen

I never met a calorie I didn't like....

5

Wat wel handig is om te weten... Ik heb een Wilton Tip saver box gekocht laatst, maar daarin past mijn PME spuitmondje niet, die is net een tikje hoger dan van Wilton en andere merken blijkbar.  ;)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

elleoj schreef:

Wat wel handig is om te weten... Ik heb een Wilton Tip saver box gekocht laatst, maar daarin past mijn PME spuitmondje niet, die is net een tikje hoger dan van Wilton en andere merken blijkbar.  ;)

dan kan je hem neerleggen, de grote spuitmondjes van wilton liggen ook gewoon in de tipsaverbox. (bijv 1M)

7

Ja, dat is wel zo, maar toch. ;) Ik had juist zo'n doosje gekocht om niet alles meer rommelig in een bakje te hebben en nu moeten ze nog steeds liggen. ;)

<><
Cupcakeblogger voor www.huisvanbelle.nl

:lol: nou ja, als je het pme mondje kwijt wilt hoor ik het wel ;)

9

Bedankt voor de reacties!

Dan ga ik denk ik in eerste instantie voor Wilton spuitmondjes, want die zijn inderdaad voordeliger dan die van PME.

En heeft er misschien iemand ook een overzicht voor mij met welk nr spuitmondje van PME je welke vorm (druppel, blaadje bloementje enz.) krijgt? Of bestaat dit niet van PME?

Groetjes Davida

Op de site van globalsugarart staan veel PME spuitmondjes met nummers. Ik heb ook Wilton en PME maar ben veel meer tevreden over de PME. PME is duurder, maar de Wilton duw je vrij snel uit vorm terwijl die van PME mooi blijven. Als je het geld ervoor hebt en je ze lang wilt blijven gebruiken zou ik zeker voor Wilton gaan.

vrouwtje Deeg; natuurlijk lekkere bakproducten

11

De spuitmondjes van PME zijn ook langer, zijn fijn om vast te houden als een pen.

Veni Vidi Velpon: ik kwam, zag en bleef plakken :)

12

en als aanvulling, mocht je iniminie lijntjes willen gaan spuiten, de allerkleinste mondjes van PME zijn kleiner dan die van wilton.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

13

Voor vervormde spuitmondjes is er overigens een Wilton Tip Saver waarmee je de mondjes weer in model krijgt.

Verdwalen in zoetigheid
www.hettaartenbos.nl voor al uw zoete creaties