1 Laatst bewerkt door djehr (23-06-2013 21:15)

Onderwerp: Voor de juffen: bloemig zwart/wit met ruitje

Onze kleine meid is vandaag alweer 7 jaar geworden!
En uiteraard mag er dan getrakteerd worden op school en heeft mama weer een excuus om lekker te freubelen  :D

Op de vraag wat voor kleur ze wilde kwam er heel stellig uit: zwart met wit!Okay...is weer eens wat anders dan het roze van de afgelopen jaren  :lol:

Dit zijn ze geworden.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/994285_479208518824821_1878130110_n.jpg

en dit waren de traktaties voor de kinderen:

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/992891_479208622158144_867448247_n.jpg

zie ook dit topic:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi … ?id=180854

2

Re: Voor de juffen: bloemig zwart/wit met ruitje

zwart/wit wat zijn ze chiq :)
en die ijsje erg leuk

3

Ze zijn allebei erg mooi, houd wel van dat chique en de ijsjes zijn vrolijk en kleurig.

Super leuk!. Hoe heb je die ijsjes zo bol bovenop gekregen en hoeveel beslag gaat er ongeveer in zo'n hoorntje??

Heel erg leuk

Vind de cakejes lekker chiq
En van die ijshoorntjes krijg ik meteen trek

Natuurlijk nog gefeliciteerd

6

Chique cupcakes met een leuk reliëfje, hoe heb je dat gemaakt?

Gr.
Sandra

7 Laatst bewerkt door djehr (20-01-2012 16:07)

Party-treats schreef:

Super leuk!. Hoe heb je die ijsjes zo bol bovenop gekregen en hoeveel beslag gaat er ongeveer in zo'n hoorntje??

Het bolletje bovenop heb ik met fondant/gumpaste gedaan: dun uitrollen en een rondje uitsteken. Dit rondje in een bolvormpje leggen en een beetje aandrukken zodat de vorm er goed in zit en laten drogen. Voor de vormpjes heb ik deze amusebakjes gebruikt:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SZXQ7LD3.jpg

Ze komen van de Sligro vandaan maar tegenwoordig hebben ze bij de Xenos vrijwel dezelfde.

In het hoorntje heb ik net zoveel beslag gedaan als in een gewone cupcake. Ongeveer 40 gram

8

MamaSan schreef:

Gr.
Sandra

Dat is een reliëf roller met puntjes die ik eens via het forum hier heb gekocht. Heb geen idee welk merk het is...

9

djehr schreef:
MamaSan schreef:

Gr.
Sandra

Dat is een reliëf roller met puntjes die ik eens via het forum hier heb gekocht. Heb geen idee welk merk het is...

Dank je wel en nog gefeliciteerd hè  :o !

Gr.
Sandra

10

Wat leuk! Nog gefeliciteerd!

Heb je nou die bekers gewoon meegebakken, dus het cc-beslag erin?

Jacqueline

11

Ik ben juf in opleiding, ik zou willen dat alle kinderen zoiets trakteren! Erg leuk!

12

yakefrank schreef:

Wat leuk! Nog gefeliciteerd!

Heb je nou die bekers gewoon meegebakken, dus het cc-beslag erin?

:Y  :Y Gewoon het cupcake beslag in de bekertjes spuiten. Heb zop de bakplaat gezet (op het rooster vallen ze om) en kon er zo 20 tegelijk bakken. Baktijd was wel 5 minuten langer dan bij gewone cupcakes.

En het is nog lekker ook  :lol: de ijsbekertjes blijven lekker knapperig in de oven.

13

Leuk, vooral die ijsjes! Mooie naam heeft je dochter trouwens. Mijn dochter van 3 heet ook Noa Lise, hoor je niet zo heel vaak!

Een nieuwe, superverslavende hobby gevonden!

14

Heb je ook nog iets onder het bolletje zitten?

15

Ik vind de ijsjes heel mooi om te zien. Twee weken geleden heb ik ook ijsjes gemaakt maar dan met botercreme. Maar die zagen er niet zo mooi uit.
Je heb dus het ijsbakje en daar doe je beslag in. En dat bak je. En dan rol je de fondant uit en laat het drogen in het rond bakje. Maar hoe leg je het dan op de ijsbijker. Hoe blijft het dan zo mooi rond.

16

anne-taarten schreef:

Leuk, vooral die ijsjes! Mooie naam heeft je dochter trouwens. Mijn dochter van 3 heet ook Noa Lise, hoor je niet zo heel vaak!

wat grappig die naamgenootjes. Eigenlijk is Lise haar 2e naam. maar er zitten 3 Noa's in de klas en dus noemen ze haar op school Noa Lise (op mijn verzoek hoor, omdat anders op al haar werkjes Noa H. kwam te staan. en dat klinkt zo misdadig  :lol: )

Het bolletje is hol.

17

yasminaamlas schreef:

Ik vind de ijsjes heel mooi om te zien. Twee weken geleden heb ik ook ijsjes gemaakt maar dan met botercreme. Maar die zagen er niet zo mooi uit.
Je heb dus het ijsbakje en daar doe je beslag in. En dat bak je. En dan rol je de fondant uit en laat het drogen in het rond bakje. Maar hoe leg je het dan op de ijsbijker. Hoe blijft het dan zo mooi rond.

Het bolletje is hol. Ik heb daarvoor gumpaste gebruikt want dat wordt lekker hard en behoud dus mooi de vorm. Om het bolletje vast te maken heb ik op de rand van het ijshoorntje icing gespoten en daar het bolletje in vastgedrukt. Blijft perfect zitten.

18

djehr schreef:
Party-treats schreef:

Het bolletje bovenop heb ik met fondant/gumpaste gedaan: dun uitrollen en een rondje uitsteken. Dit rondje in een bolvormpje leggen en een beetje aandrukken zodat de vorm er goed in zit en laten drogen. Voor de vormpjes heb ik deze amusebakjes gebruikt:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SZXQ7LD3.jpg

Ze komen van de Sligro vandaan maar tegenwoordig hebben ze bij de Xenos vrijwel dezelfde.

In het hoorntje heb ik net zoveel beslag gedaan als in een gewone cupcake. Ongeveer 40 gram

Dank je wel voor de uitleg :)  Ziet er heel gezellig en zomers uit :)

19

Hoi, bij ons is ook Lise haar 2e naam. Ook bij haar nog een noa, dus altijd Noa w. Misschien ga ik haar 2e naam ook maar introduceren.

20

Die zijn echt mooi!

Maar mag ik wat vragen?
Hoeveel fondant/marsepein heb je ong. per cupcake gebruikt en wat voor zakjes zijn dat?

21

Die zakjes zijn van de witten boekenwinkel (boekenvoordeel heet dat tegenwoordig geloof ik) maar Wibra heeft ze ook een tijd gehad. Het zijn zakjes voor kaarten.
Heb er zelf blokbodemzakjes van gevouwen.
De hoeveelheid marsepein weet ik niet meer precies. Volgens mij is een rondje ongeveer 20 gram en dan het bloemetje iets van 10 (denk ik hoor, weet het niet zeker)

22

anne-taarten schreef:

Hoi, bij ons is ook Lise haar 2e naam. Ook bij haar nog een noa, dus altijd Noa w. Misschien ga ik haar 2e naam ook maar introduceren.

klinkt een stuk gezelliger :Y  :)

23

Heel erg leuk gedaan !

Op zoek naar leuke taartspulletjes? Kijk vanaf nu op mijn site:www.specialetaartjes.nl/webshop. Spulletjes zijn ook af te halen in Eindhoven

24

wat een leuke,lekkere trakties :thumb: moet ik onthouden