1

Onderwerp: vervormen barbie bij vullen?

Ik lees op forum dat veel mensen de wondermold als stapeltaart maken en vullen met 5 a 6 lagen.
Mijn vraag; vervormd de taart dan niet? Of hoe voorkom je dit?

O, ik wil hem vullen met bbr en jam (voor een meisje van 2), moet ik dan ook nog dijkjes maken??

Bedankt voor jullie hulp!

2

Re: vervormen barbie bij vullen?

Heel veel dunne laagjes vullen. Dan blijft de rok het beste in model. Ik gebruik eigenlijk nooit dijkjes, ben ik te lui voor  :shh

3

Als je echt geen vervorming wilt dan kan je het beste steeds een plak ertussenuit snijden, daar het midden uitsnijden zodat je alleen een rand overhoudt van 1 a 2 cm breed, die er weer opleggen en daar dan de vulling in doen. dan weer een plak biscuit erop, daar weer zo'n rand met vulling op, enz. Dan hou je exact het model waar je mee begon.

En van die uitgesneden binnenkanten maak je dan gewoon cakeballetjes of zo... :9

If life gives you lemons, make lemoncurd.

4

mijn prinses staat nu af te koelen. ik vul hem geloof ik 6 x heel dun. en in het midden doe ik een taartkartonnetje zodat je wel normale puntjes kunt snijden.

5

wel dowelen!!! (dus met stokjes onder het kartonnetje)

Groetjes, Dorothea.

6

bedankt voor jullie tips!! ik had de laatste keer met een kleine dessertlepeltje wat biscuit uitgehold en daarin gevuld (zo dus een soort dijkje). Alleen maar 2 keer gevuld, dus veel biscuit en weinig vulling :)

Ik ga hem deze keer met een taartkarton maken zoals jullie schrijven.

Thanx!!